Kummefryser Elektrolux EC2231A0W larmer meget

Hej alle, jeg købte sådan en fryser sidste år, og desværre larmer den, og selv om den står i vores bryggers, får man pip, når døren er åben indtil vores køkken.
Vi skulle ordne noget vask, og lagde en dyne på låget af fryseren, mens at vasken tørrede udenfor, da vi så fjernede dynen igen, var låget på fryseren iskold

jeg prøvede så at lægge en 5cm flamingo plade oven på låget, efter et times tid målte jeg temperaturen med et infrarødt termometer, 14,5 grader og når den fjernes stiger temperaturen til ca 22 grader, samtidig var det tydeligt at larmen fra fryseren blev reduceret og intervallerne hvor kompressoren kørte faldt

Hvad tror i der er galt, ingen isolation i låger eller

jeg har efterhånden vel haft 5-6 frysere men ingen så dårlig som denne

Gode råd modtages

mvh Bjarne

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Larmen kan skyldes at der er et par kobberrør der vibrerer imod hinanden. Prøv at skrue dæksl i siden af, så du kan komme ind til motor delen. Så trykker du lidt på rørene, motoren eller andet og hør efter om larmen forsvinder. Når det er nogenlunde lokaliseret trækker du en smule i rør så det bøjer sig en anelse og larmen er sikkert væk.
Hvis man afdækker lågen yderligere vil temperatur altid falde på overfladen. Og det vil alt andet lige medføre færre strater. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis