Bankelyd og for varmt brugsvand

Jeg har lige to spørgsmål:
1. Jeg har en radiator hvor ventilen banker højt, men kun når radiatoren i rummet ved siden af bliver tændt.
Jeg har haft en vvs’er til at skifte ventilen og termostat men det hjalp ikke. Han ved ikke hvad der er galt.
Jeg har vedhæftet en lille video som ret tydeligt viser (lyd) hvad problemet er. Nogle ideer?
Video ses her: https://newcloud.nordenergi.dk/owncloud/s/gv9jv8tyoHbW8Hg

2. Mit varme brugsvand er 67grader varmt. Hvor pokker skruer jeg ned for det. Jeg har tjekket alle steder i teknikskabet efter en termostat men er helt blank. Nogle som kan udpege på vedhæftede billeder ??

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne det tænkes at du kan regulere det inde i den rustfri kasse hvor din veksler sidder?
lyden kan være fra en termostat står og åbner og lukker konstant. Evt en defekt fejlmonteret temperaturføler?
Tak for svar. Måske det sidder derinde men virker ikke lige sådan at adskille

det er ret tydeligt hvor lyden kommer fra (røret som netop idag fik skiftet ventil og termostat) så den tanke er blevet testet....

Jeg kan ikke lige få din video til at køre, men normalt opstår de når en rsdiator ændrer temperatur, og noget sidder i spænd. Det kan være rørgennemføringer hvor røret ikke sidder frit, eller radiatorophæng hvor der opstår friktion. Et stykke massivt pap, eller et stykke gummi(slange) imellem hvor noget giver sig.

Søren O
Søren O skrev den 09-10-2020 19:12:30

Jeg kan ikke lige få din video til at køre, men normalt opstår de når en rsdiator ændrer temperatur, og noget sidder i spænd. Det kan være rørgennemføringer hvor røret ikke sidder frit, eller radiatorophæng hvor der opstår friktion. Et stykke massivt pap, eller et stykke gummi(slange) imellem hvor noget giver sig.

Det er jo kun når et andet værelses radiator bliver brugt. Og temperaturen ændrer sig ikke nær den som larmer. (Og den larmer også uden den er tændt)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis