Ny ydervæg og lille udhæng - skal der gøres noget omkring tagfod..?

Hej,

Vi har lavet en mindre om-/tilbygning. Her er der opført en ny ydermur med et ganske lille udhæng på cirka 15 cm. tilbage.

Overvejelsen er ikke ny, men tænker om der skal gøres noget inden vinteren for alvor melder sig.

Muren er opført i 200 mm. gasbeton med 122 mm. PIR isolering og teglskaller.
Der er muret op under udhænget og lagt en 195 mm. bred rem oven på gasbetonnen, som udhæng og spær, hviler af på (bærer ikke som sådan, da der sidder en IPE længere inde).
Over facadeisoleringen er der hæftet en stribe murpap op på udhænget, som går hele vejen ud til kanten af teglskallerne. Nok om det...

Taget er et ældre B7 eternit tag - ingen undertag, ingen vindplader ved tagfod etc.

Bør jeg tage forholdsregler omkring tagfod og stern af hensyn til slagregn, når nu der ikke er mere udhæng end dette?
Her tænker jeg i forhold til vand der eventuelt må komme ind langs tagfod og som gerne vil ned af.

Mit eget bud ville være undertag (banevare) ført fra stern og halvvejs op under anden række tagplader - men hvis det er unødvendigt, er det ikke der jeg vil bruge min tid lige nu.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
P.S... Murværket er endnu ikke renset efter fugning ;)

 

Nu ses det ikke hvor langt bunden af tag plader kommer ud i tagrende. Hvis de er ca. 1/2 ude over tagrende kan du ikke gøre noget der hjælper. Er de noget længere oppe kan du montere en stykke fodblik som går ca. 20 cm op under taget og er bukket så det netop ender på kanten af tagrende. Det skal under eventuelle fugle klodser.
Skulle der komme en smule vand ind vil tagpap lede det ud igen.
Men som jeg ser det er det ikke nødvendigt

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis