Befæstning loft

Hej
jeg skal lave en klatrebane i min kælder, hvorfor jeg skal sætte noget fast i loftet, som er beton. Det er en række kroge, som man så kan hænge tov i osv, Som man så kan svinge sig i = det skal kunne holde til en del!

Min tanke var at skrue et stykke bræt (i stærk træ, fx eg) op, ca 2-3 cm tykt, med 8 karmskruer med hovede. Herefter vil jeg så skrue krogene fast i brættet med franske skruer. Burde det kunne holde til 100kg plus? Overvejede også plugs og franske skruer. Bare besværligt plus noget andet jeg satte op knække m8 franske skruer. 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare sætte krogene direkte i loftet med plugs. Hvis du bruger grisehalekroge og ordentlige plugs, skal det nok holde

Med venlig hilsen

Anders

Det er langt det bedste at skrue dem direkte op i beton loftet med passende rawl plug. Nu nævner du ikke hvilken slags kroge du tænker på, men her er et forslag. 8 mm krog i  10 mm plugs. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men tror i virkelig det kan holde til +100kg? Tænker bare karmskruer holder mere?
Rawlplugs holder mere en karmskruer er min erfaring. Du kan heller ikke skrue franske skruer op i din foreslåede 2-3 cm bræt. De er oftest længere. Desuden tvinger det dig til at krogene skal ligge på række.
For rigtig mange år siden så jeg en opstilling på en teknisk messe. Her var en Fiat 600 ophæng i en enkelt krog som var skruet i en 6 mm Rawlplug.
I beton kan alt holde. Den viste størrelse på krog er dem man bruger til sansegynger.
De holder sagtens til at 2 voksne ligger i sansegyngen og laver de nye børn som den skal bruges til   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 08-10-2020 20:50:37

Rawlplugs holder mere en karmskruer er min erfaring. Du kan heller ikke skrue franske skruer op i din foreslåede 2-3 cm bræt. De er oftest længere. Desuden tvinger det dig til at krogene skal ligge på række.
For rigtig mange år siden så jeg en opstilling på en teknisk messe. Her var en Fiat 600 ophæng i en enkelt krog som var skruet i en 6 mm Rawlplug.
I beton kan alt holde. Den viste størrelse på krog er dem man bruger til sansegynger.
De holder sagtens til at 2 voksne ligger i sansegyngen og laver de nye børn som den skal bruges til   

Med den sidste sætning har du skrevet det som alle vi andre tænker 😝.
Og jeg er enig.... plugs er rigeligt.

Annonce
ev elmand skrev den 08-10-2020 20:50:37

Rawlplugs holder mere en karmskruer er min erfaring. Du kan heller ikke skrue franske skruer op i din foreslåede 2-3 cm bræt. De er oftest længere. Desuden tvinger det dig til at krogene skal ligge på række.
For rigtig mange år siden så jeg en opstilling på en teknisk messe. Her var en Fiat 600 ophæng i en enkelt krog som var skruet i en 6 mm Rawlplug.
I beton kan alt holde. Den viste størrelse på krog er dem man bruger til sansegynger.
De holder sagtens til at 2 voksne ligger i sansegyngen og laver de nye børn som den skal bruges til   

 Uha, pas nu på du ikke krænker nogen 🤣

Krænker nogen  ! ! ! Jeg tror nu der vil gå meget længe før måden at lave børn på går af mode.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Men der kan jo være nogen der bliver krænket over at andre ikke bliver krænket 😐
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis