Nyt på LDS: Emner på en ny måde

Forummet er delt op i overordnede kategorier/grupper og vi har en søgefunktion, så man kan søge mere specifikt.

Men nogle gange kan man være interesseret i et emne, der er mere specifikt end foruminddelingen, men bredere end et enkelt søgeord.

Derfor har vi nu fået en helt ny "Emne-visning". Det er en måde at udnytte og overskueliggøre de utroligt mange informationer, der er på LDS - på en automatiseret måde, så det hele tiden er opdateret.

Læs f.eks. om brede emner som ventilation, maling, isolering eller meget mere specifikke emner, som gulvvarme, epoxy eller træpiller

Se oversigten over emner her

Og fortæl meget gerne, hvad I synes. Jeg har planer om, at gøre det til en mere integreret del af LDS, så man f.eks. på forsiden eller i bunden af en tråd, bliver foreslået emner.

Vi kan nemt tilføje flere emner, så sig til, hvis der mangler noget.

Mvh. AllanE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser meget fint ud Allan. Måske kan det være med til at nye finder en tråd der "passer" til deres spørgsmål, så de er fri for at starte en ny tråd om et emne der har været oppe flere gange.
Men det kan godt være at jeg er naiv, for jeg tror heller ikke der er mange der bruger søgefunktionen... det er hurtigere bare at lave en ny tråd  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak, PinkHenrik  

Søgefunktionen er rimelig brugt: 13.000 gange den seneste måned. Men den kunne godt være bedre, for den er ikke specielt god til søgning på flere ord eller på sætninger.

Men jeg synes, at vi manglede en måde at "gå på opdagelse" indenfor et bestemt emne. Systemet bagved bruger faktisk den eksisterende søgemotor, men kan gøre det på en mere avanceret måde med flere ord, synonymer, wildcards mm.

Mvh. AllanE
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg synes at problemet med søgefunktionen er at jeg ikke kan huske hvordan jeg feks startede en tråd, Jeg har flere gange forsøgt at finde en tråd som jeg startede i foråret om pumpen i vores trekammerbrønd, Men endnu er det ikke lykkedes at få den frem i søgefunktionen. Den er bare ikke ret god. derfor er det lettere at starte en ny tråd.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Men hvis alle søgte og var tilfreds med at læse et indlæg der var flere år gammelt, så ville vi jo ikke gå særlig meget nyt aktivitet på siden.. 

Mvh. Christian M
 

Enig. Men der er oftest virkelig mange variationer af et problem/spørgsmål og derfor er det helt fint, at varianter af et spørgsmål bliver stillet flere gange. Målet er ikke at nedbringe antal nye indlæg. Jeg tror så også, at mange af dem der søger uden ikke finder svaret, ikke nødvendigvis starter en ny tråd i forummet. Så jeg tror aldrig at søgefunktionen vil udkonkurrere nye indlæg.

Ideen med emne-oversigten er egentlig mest tænkt til inspiration.

Eksempelvis overvejer jeg nu, at få et varmegenvindings-anlæg for at få øget ventilation mv. Det er ret fedt, at kunne "gå på opdagelse" i de mange indlæg der handler om det. Ikke at jeg har et helt specifikt spørgsmål (endnu), men det er en god måde at få inspiration og viden på.

Mvh. AllanE
Meget enig med de forskellige udsagn, så mit indlæg skulle ikke forstås som en kritik af søgefunktionen.
Men mere at mange nye "kunder" kunne bruge den, og få umiddelbart svar på deres spørgsmål, da der er mange nye indlæg der handler om ting som er besvaret i en tråd.

Feks i "el-tråden" kommer der ufatteligt mange udgaver af spørgsmålet:
Jeg har et udtag eller nogle ledninger og hvor skal min lampe tilsluttes ? 
En hurtig søgning ville måske kunne fjerne halvdelen af de spørgsmål....

Men emner lyder som en god ide, som du skriver Allan til inspiration eller fordybelse, inden man opretter en tråd.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også