Gulvvarme under både klinker og trægulv

Har lige købt hus, vi ikke har overtaget endnu, men har en masse planer for renovering.

Der er et køkken alrum, med klinker og gulvvarme. Jeg/konen vil gerne have trægulv i alrummet, så der kun ligger klinker i køkkenet.
Jeg forestiller mig at skære en linje og banke klinkerne op i alrummet og derefter slibe + spartle og så lægge trægulv, noget ganske almindeligt klikgulv med en mat lakeret overflade.

Selve køkkenet hvor der skal ligge klinker er ca. 11-12 kvm, alrummet er ca. 35 kvm. Kender dog ikke opbygningen endnu, om hvorvidt det er lagt i beton eller sporplader og hvor meget isolering der er under, men tror det er beton.

Kan se på andre tråde her på siden omkring fremløbstemperaturen, der bør være forskellig når man har klinker og trægulv, så mit spørgsmål er, om jeg kan undlade at skulle lave om på selve gulvvarmekonstruktionen (fx lave 2 seperate kredse?) og evt. "kun" pille ved temperaturindstillingen?

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også