Kølervæske cirkulerer ikke

Jeg er på bar bund. Jeg har skiftet termostat, kølerdæksel, vandpumpe, køler temp måler, Kølervæske, skyllet systemet 3 gange med kølerens, Afluftet 5-6 gange men motoren vil stadig ikke cirkulere kølervæsken. Når kølerdæksel er afmonteret, er der ingen problemer, kølervæsken når 98 grader og blæser starter og slukker igen og motor køles ned til 91-92 grader, og cyklussen gentages. I det jeg sætter kølerdæksel på, så er det som om cirkulationen standser. Motoren kommer op på 100-103 grader og blæser kører så konstant. Temperatur stiger ikke over 103 grad
Den eneste måde jeg kan få temperaturen ned, samt få stoppet blæser er ved at gasse motor op til over 4000 omdrejninger. Hvis noget er tilstoppet, hvordan kan det så være at problemet forsvinder når man tager køledækslet af?
​Lavet co2​ i kølervæsken, tryktestet og begge var fine! Har i nogen ideer??🙏🏼
Jeg er på bar bund. Jeg har skiftet termostat... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PeterR
Brug AUTODOC! Jeg gav 600kr for en ny køler. 59kr for termostaten og 79kr for Køler temp sensor. Stoppet med at bruge danske reservedels leverandører da de tager over over priser for selv samme produkt. Så kan de lære det! 
Når jeg skifter termostat plejer jeg altid at bore et 1mm hul i kanten rundt om ventilen hvis der ikke allerede er et hul, så evt luft lige kan nå forbi trods at termostaten er lukket..
Til det med reservedele og priser.
Jeg har også købt en hel del igennem autodoc, det mest irriterende ved dem er dog at jeg flere gange har valgt brembo eller mapco, og når varen fra dem ankommer er det deres eget mærke stark eller ridex, altså varen fejler intet, men har betalt mere for et mærke som jeg så ikke får.
Jeg handler efterhånden kun ved becker i Randers som fungerer på samme måde som autodoc dog har de et dansk lager hvor tingene kan komme på 1-2 dage fremfor 12 dage..

Prøv at bore det hul i kanten på ventilen og se om det hjælper. 
Salvador det lyder som en smart ide👍🏻 
men hvis systemet er lukket, så kan luften jo ikke komme ud alligevel? 
Baab: Alting fåes langt billigere hos Autodoc.dk . Thansen skal man sq nok lige tænke sig 4 - 6 gange over da de kun har kineser varer.

Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
Autodoc, thansen osv. det meste bliver da produceret i Kina. Jeg bruger også kun THansen om søndagen, eller når det er akut, eks. en tænd spole der lige er gået en mandag eftermiddag, og konen skal køre tirsdag, ja så bliver det 399 hos THansen, for en stump jeg kunne få fra Tyskland, sågar BOSCH til under det halve.

Præsenterede priserne fra atp-autoteile for en der laver biler, og han får sine dele fra FTZ, han tog et par eksempler, eks. et FAG forhjulsleje til en VW, halv pris i tyskland, sådan var det med det meste. Men hans kunder kan ikke vente 1,5 uge inden varen kommer. De der skide tyskere har de nu også med, er der noget de ikke har, så hører man det ikke, så tager de bare varen ud af ordren, og sender det så uden man får en varsel, og så kan der pludselig være stor fragt på en vare til eks. 100 kr. Jeg medbestiller altid 0W-30 LL olie hver gang fra ATP, på 2 liter er portoen betalt, og olie har de nu altid.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis