Gule kontakter

Kan man gøre hvide tangenter, der er blevet gule med tiden, hvide igen?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Taler vi om tangenter på et klaver eller el afbrydere?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej, de har skiftet farve pga. røg eller kemisk forfald / solpåvirkning i plastikken. Du kan forsøge dig med husholdningssprit eller isopropylalkohol, men jeg tror ikke du får noget ud af det.

Hellere leje end at bo på gaden.
Der findes metoder, bla denne her..


Vi prøver igen, i morgen --
Som @Kolding75 skriver - nej..
@Jens - det er reklamegas!!  , og hvis ikke, er overfladen ødelagt så meget, at den forfalder hurtigt igen - og du har tilført endnu flere kemikalier, end ved at skifte til nyt (eller finde brugte tangenter, der ikke har været udsat for lys og røg..) har lige talt med en elektriker, der var ked af at smide en masse nyt el-materiel på lossen, efter han havde overtaget et gammelt firma.. der kunne man garanteret have fået en masse renoveringsting. men han er jo nødt til at skrotte, for at sælge nyt..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Reklame er det næppe de prøver jo ikke på at sælge noget  
Fortyndet H2O2 og uv lys, er jo ikke ligefrem skrappe kemikalier.
Så er plasten i god mekanisk stand, er det da absolut en måde at levetids forlænge på,rent kosmetisk.

Personligt havde jeg byttet til nyt...

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan slet ikke betale sig at rode med. Når først de er gule, er plastikken også ødelagt. Du ender med at noget knækker og de bliver alligevel aldrig hvide, som nye tangenter. Spar tiden og køb nogle nye :D


 

Har skiftet både rammer og tangenter alle steder, det var bare tangenterne til en lyddæmper jeg ikke kan finde i en fysisk butik. Kan selvfølgeligt bestille den på nettet, men ville gerne spare fragten, hvis det kunne lade sig gøre🙂
Prøv med wienerkalk. Det er billigt, fås alle steder og kan i en snæver vending fjerne misfarvningen. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
je_ns skrev den 07-10-2020 22:00:55

Reklame er det næppe de prøver jo ikke på at sælge noget  
Fortyndet H2O2 og uv lys, er jo ikke ligefrem skrappe kemikalier.
Så er plasten i god mekanisk stand, er det da absolut en måde at levetids forlænge på,rent kosmetisk.

Personligt havde jeg byttet til nyt...

 Beklager at jeg kaldte det reklame - det plejer den slags videoer at være.. 
Og plast lavet inden for de sidste 10år, der er så kosmetisk ringe, kan slet ikke bære en rensning - det er ikke i god mekanisk stand..
Så hellere @Rantzaus forslag med Wienerkalk, hvis man endelig vil prøve noget..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis