Optagelse på tv

Hej,

Jeg har et smart tv, hvor jeg via en usb i fjernsynet kan optage via tv'et. Som det er nu, kan jeg kan jeg kun se det program jeg optager hvis tv'et er tændt mens det optager. Er der nogen af jer herinde, der ved om man kan tilkøbe noget eller ændre noget på tv'et, så jeg kan optage et program på tv'et samtidig med at jeg ser et andet program.

På forhånd tak for jeres svar.

Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror der kun er en tv-tuner i tv-et, og den derfor ikke kan vise en kanal og samtidig optage en anden kanal.
Sådan har jeg forstået det er med mit Philips.
Om man kan tilkøbe noget ved jeg desværre ikke.
Tak for svar. Det var tv tuner det hedder som gør man kan optage, kunne slet ikke komme i tanke om, hvad det hed. Øv, tænkte nok det krævede to. Havde håbet man kunne tilkøbe en ekstra tuner eller noget andet. Men jeg må vente til en dag, når jeg køber et nyt tv.

Mvh.

Mikkel
Mikkel1984 skrev den 08-10-2020 07:38:03

Tak for svar. Det var tv tuner det hedder som gør man kan optage, kunne slet ikke komme i tanke om, hvad det hed. Øv, tænkte nok det krævede to. Havde håbet man kunne tilkøbe en ekstra tuner eller noget andet. Men jeg må vente til en dag, når jeg køber et nyt tv.

Du kan godt købe en løs tuner hvis det er det du vil. Mange af de løse set-top bokse tilbyder PVR optagelse så du kunne bare sætte en sådan til. En set top boks koster ofte kun få hundrede kr i det lokale supermarked.  En helt tilfældig settop box der understøtter dette ved kabel TV kunne fx være: https://www.harald-nyborg.dk/produkt/denver-settop-box-dvbc-120


Du kan kun afspille via det medie har optaget dvs skal du se noget der er optaget af set-top boksen skal du også afspille via denne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis