ny-gammel lille drejebænk

har købt en gammel drejebænk..men kan ikke finde fabrikat..eller numre på den..har købt den på Langeland..men den har ikke ligheder med de tidelige S-R bænke..måske en tysk eller svensk maskine..den har ingen spindel eller længde tilspænding..og er forberedt til klembøs...så er specialeret til kort enme beabejdning..maskinen er høj kvalitet ,trods de begrænsede muligheder...har fundet nogle bænke med samme opbygning..men ikke nogen helt magen til
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der er mange der ligner, men jeg har heller ikke set lige denne model før.
Har selv haft en der lignede,men ikke magen til, der var også spændetænger til, både til spindelen, og pinol doggen, han jeg købte den af kalde det for et Gørtler drejebænk, jeg købte den i ca 1973 og da var den "old gammel"

Har den koniske rullelejer, eller et det bronzebøsninger, der er i hoved spindelen, det siger nok lidt om alderen.

Vi prøver igen, i morgen --
den har bøsninger..med fedt kopper..tror den er fra før ww2..eller lige der omkring..har et par Vesuv..den ene er med gear..og støjer en del..den anden er med glide bronce bøs..og går utroligt lydløst..som den lille nye også gør...men mærkeligt at der ikke er firma initaler..måske er den en halv kopi bænk,,så de ikke har turde give den navnetræk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis