Hvilken ventilator/lsøning til badeværelset?

Hej

Er ved at bygge nyt badeværelse og i den forbindelse skal jeg have lavet udluftning i form af en ventilator, men er kommet lidt i tvivle om hvad der er den bedste løsning.

Jeg har kigget lidt på disse to ventilatorer.

Fresh Ventilator Intellivent Sky
Fresh ventilator intellivent 2.0

Men kan også se at man kan få en motor til at ligge på loftet, så det var også en mulighed.

Jeg hælder måske mest til en motor på loftet, da vi går med takken om at få installeret genvex på sigt også er badeværelset klar til dette.

Men hvad ville i vælge?

Skal lige siges at den vil blive tændt og slukket manuelt på kontakten ved indgang til badeværelset.

BR
     manley
Hej Er ved at bygge nyt badeværelse og i den... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Interessant..
Jeg er slet ikke ekspert, men undrer mig over det ikke, umiddelbart, er et produkt, der kan Googles 🙂
Måske er den sikre løsning at vælge en producent, der ikke kræver det..?
Jeg er stødt på andre der anbefaler et svagt fald på aftræksrøret, mod ydermuren.. Jeg har det vist ikke, men har heller ikke oplevet problemer..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg tro at der menes vandlås med plast bold som man skal installere på et ventilationsagregat for at undgå kondens men ja  ikke se hvorfor det skal på et alm. aftræk.... Det er kun nødvendigt når der er tale om luft der løber gennem en krydsveksler
Prøv at Google vandlås med plast bold.
Hej
for at være sikker skrev jeg til Fresh.dk og fik dette svar til bage


Jeg har undersøgt ved vores teknisk afdeling i Sverige hvad de mener med en kondens udskiller og deres svar er at det er en fejl at det står i brugsanvisning, for det skal den ikke brug.

Undskyld at den har skabt forvirrende hos dig.


Så der skal ikke bruges nogle kodens udskiller.

svaret kom inden for et par dage, så super god service.

BR
    Manley
Fint de lige fik det opklaret. Jeg har heller ikke kondensudskiller i mit system og jeg har masser af lodret rørføring.

Motoren har dog en smart anordning, som sikrer at vandet ikke løber baglæns ind i motoren.

Hej

endte med at købe en Fresh 100TH motor, grunden til dette var at man på selve motoren kan justere hastigheden i 3 niveauer.

Men kommer jeg i tvivle om der skal installeres lukke/Modtryks spjæld

Har i et spjæld på jeres installation?

BR
     Manley
Jeg har det ikke i badeværelses-ventilationen, men min emhætteinstallation har modtryksspjæld indbygget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis