Finde afløb uden at brække væg op

Hej Team,

Vi har et toilet nede i kælderen og ved siden af er der en alkove som vi ikke bruger til noget.
Vi tænker at lægge de to rum sammen og så lave en bruseniche der også - altså få et reelt badeværelse

Gulvet og loftet på toilettet er højere end gulv og loft i alkoven. Toilettet har en væghængt toilet. Der er vandbåren gulvvarme i både toilet og alkove.

En Vvs har været og kigge og siger at han vil have toilettet taget ned for at kunne se hvor højt afløb er placeret - fordi hvis det er for højt, så kan der ikke laves fald fra bruser.

Kan man ikke se hvor afløbet er med et kamera eller på anden vis? Eller har han ret at toilettet skal ned?

 

Jeg beklager på forhånd min uvidenhed

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At tage toilettet ned er den mindste del af opgaven. Hvis der skal laves et afløb fra en bruseniche, skal der hugges gulv op, Laves tilslutning til varmt og koldt vand osv. Det VVS'eren mener, er at han skal finde ud af om bøjningen på faldstammen er langt nok nede til, at der kan laves en tilslutning fra brusekabinen.

fase
Du kan evt prøve at tage toilettskålen af og stikke en bøjelig tommestok i afløbet og mærke hvornår du rammer bøjningen i bunden eller prøve at holde et makeup spejl ind i afløbet og lyse med en lommelygte.
Men det sikreste er self en gang kloaktv eller at afmontere hele toilette.

Bare kald mig BBB 
Hvis det drejer sig om et væghængt toilet er det rimelig nemt at tage toiletskålen af. Kloaktv er nok lige i overkanten at investere i.

fase
Tak for oplysningerne :-)
Jeg laver lige en ny tråd med hvad jeg ellers får at vide om det her projekt

Jeg beklager på forhånd min uvidenhed

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis