Min Geberit Indbygningscisterne fyldes ganske langsomt

Hej, Jeg håber at finde hjælp i dette forum. Vi har en Geberit indbygningscisterne (med adgang via trykknapper på fronten) som fyldes ganske langsomt. Det tager næsten en time. Jeg har prøvet at afkalke hele cisternen med eddike, men det hjælper ikke. Er der nogen som har et forslag til, hvad jeg kan prøve ? Tak. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lukke for vandet til cisternen og afkalke indløbsventilen, som er styret af en svømmer inde i cisternen. du kan se billeder af ventilen på linket herunder.
svømmerventil

fase
Der er meget nemt at adskille indløbsventil når man har den ude. Efter der er lukket, skrues den store hvide ring af som holder slangen fast på indløbsventil. Allerede der ser du måske en masse rust partikler i slange enden. Det kan allerede hjælpe at skylle det ud ved at åbne lidt for vandet et øjeblik.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Er der ikke en lille ventil ved selve udløbet du kan skrue på? Den fandt jeg på mit, da den pludselig brugte virkelig langt tid på at fylde.

 

Ja man skal lukke for vandet på den lille ventil der sidder i siden af cisternen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis