Udskiftning af bjælkestykker i bjælkehus

Hej
Jeg har et bjælkehus, hvor jeg netop har opdaget at den ene bjælke i det ene hjørne har det dårligt. Derfor vil jeg rigtig gerne skifte den, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg får monteret et nyt stykke bjælke. Den der sidder nu er let at fjerne, for den smuldrer næsten mellem fingrene. Men gode ideer søges til at få sat et stykke bjælke ind hvor de gamle bliver fjernet. Det drejer sig om to stykker á ca 50 cm
Glæder mig til at høre jeres gode ideer

/Inger

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bjælken er en del af bundremmen.
Hvis du løfter med en donkraft under de to udragende bjælkesamlinger kan et nyt stykke bjælke sættes ind.
Alternativt sættes en lus ind hvor man skærer det dårlige træ væk, og kun her.
Man bliver så nød til at fjærne feren på det nye stykke, da man ikke kan få feren ind i noten uden at løfte huset lidt. 

Elektronikteknikeren
Tak for ideen. Det kan være svært at se på billedet, men bundremmen er næsten skjult af terrassen (den har ikke det krydslagte hjørne). Men det kan være at jeg skal prøve at fjerne terrassebrædderne for at få lidt afstan til at arbejde der? Vil nok være nødvendigt for at kunne sætte en donkraft. Klart et forsøg værd 👍

/Inger

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også