Granitskærver i indkørsel med hældning

Jeg har fornyligt købt hus og er blevet den (u)heldige ejer af en indkørsel med belægningssten som efterhånden ligger rigtig træls. Det skyldes en blanding af dårlig kantsikring og underminering af rotter fra en tidligere kloakskade.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få granitskræver eller lignende i stedet, men da indkørslen har en hældning som på det groveste sted hælder med 9%, er jeg lidt i tvivl om sådan nogle granitskræver vil blive liggende og om der vil blive problemer med opkørsel. Nogle med erfaringer på området?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Granitskærver ligger nogenlunde fast, men med den hældning kan det ikke undgåes at skærverne flytter sig, så det vil blive "fast arbejde", med jævne mellemrum, at flytte dem tilbage.

Søren O
Skærver skal nok holde uden de store problemer - i den sammenhæng - jo større jo bedre. Jeg valgte perlesten på en vandret indkørsel- det har jeg fortrudt lige siden. Der er sten over det hele på fortov og i græsset.

Ulemper: Vær opmærksom på, at det er svært at køre cykler, løbehjul og skraldespande igennem - givetvis lettere på skærver end perlesten,men stadigvæk. I min kommune accepterer man ikke at skulle hente skraldespand inde på matriklen, hvis den skal trækkes gennem grus/sten - så det skal jeg selv huske at gøre inden afhentning. Du kan ikke rigtigt feje/skrabe sne og blade væk fra det, og jeg lægger pressening ud når jeg skal klippe hæk. Min gamle dårligt gående mor og kvinder i høje hæle er heller ikke begejstrede!

Fordele - billigt og let, let at luge for ukrudt, ingen oliepletter fra bil (der kan ses). Bliver sjældent glat, med mindre der er en periode med tø, slud og frost.

Mvh Troels
Jeg har selv perlesten og er enig i alle TRRA´s betragtninger.
Jeg ville fortsætte med belægningssten. Enten rette dem op , eller lægge nye. Jo større størrelse, jo mere stabilt.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis