Rensning af skidt mellem gulvbrædder

Hej,
Jeg døjer med det problem, at mit gamle massive trægulv har givet sig så meget, at der er kommet store huller/sprækker mellem brædderne, hvor der har ophobet sig en masse skidt, der ryger op ved støvsugning.

Det er utrolig dyrt at få fjernet skidtet og lagt en gulvfuge professionelt, så er der nogen der har erfaringer med at gøre det selv, herunder værktøj, tid og proces?

Jeg kan læse mig til, at man skal 1) fjerne skidtet, 2) fuge hullerne med korrekt og elastisk gulvfuge, 3) afslibe gulvet og 4) behandle gulvet (jeg ønsker lakering). Sidste to får jeg professionel hjælp til.

Ønsker råd og vejledning til at fjerne skidt + fuge på egen hånd.

På forhånd tak :)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis fugerne er n o g e n l u n d e. Ens i bredden, kan du få slebet gulvet føstt, dernæst rense op og med en overfræser fræse ensartede fuger. overfladebehandle gulvet. Dernæst fulde dem med special fugemasse til gulve.

 

Det letteste er at bruge en minirundsav - eksempelvis Bosch rundsav GKS 12V-26. Der fås klinger i forskellige bredder, men gå ikke under 5mm.

Den kan indstilles hårfint i dybden, så du ikke risikere at ramme sømmene. Som gulvfugemasse vil jeg anbefale Dana gulvfugemasse 553 sort.

Først når gulvfugemassen er hærdet, skal gulvet slibes og efterbehandles - aldrig før. Du risikerer gulvfugemassen ikke hæfter.

Gulvet kan først lakeres et par uger senere for at være sikker på at fugemassen er hærdet. Ellers hærder lakken aldrig, men lakken vil krakelerer på fugen. Jeg vil råde dig til enten olie eller sæbebehandling.

... siger én der har prøvet det utallige gange  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis