Ny 1M dåse i Fiboment (Expan) væg

Jeg vil gerne have lavet flere lampeudtag med mulighed for individuel tænd/sluk i alrum. Vi har idag een kroneafbryder, men vil gerne have en mere, så vi kan tænde lyset på 4 måder. Den øverste krone er tricket ind på billedet (i den røde ramme). I dag sidder det i Fiboment (betonvæg) med rør i væggen. Er det mon muligt (forsigtigt) at bore ud til en dåse (forfradåse) over den eksisterende installation, så jeg kan få kontaktgruppen til at sidde pænt i en 3,5 M ramme?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med forsigtighed, ja.
Du skal bruge en indmuringsdåse i en betonvæg.

Du skal forberede dig på at der er et rør som så skal skæres over. Og at der skal trækkes yderligere ledninger i det rør.
Men da det ser ud til at være nyere installation ( nyere stikkontakt type ) så kan det meget vel være ført i kabel ned i væggen. Og så har du helt sikkert ikke ledninger nok i kablet.
Desuden er det lige i overkanten hvad man " kan finde ud af " Jeg har erfaring med at ved 2 kronetændinger samme sted vil man i mange år være i tvivl om hvilken kontakt der præcis lige skal bruges. Så jeg vil anbefale at du laver det et andet sted hvis det er muligt. Hvis døren f.eks. slår ud i et andet rum så kan man måske lave de andre tændinger på den anden side af døren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis