Regler for høj hævet terasse

Hej.
Vi bor på en meget stejl grund (ca 45 graders hældning. Jeg skal bygge en hævet terasse som starter i niveau med grunden og ca 5 meter ud over grunden. Det vil jo så sige at terassen vil ligge ca. 4-5 meter over terræn på det "dybeste" sted længst ude. Jeg tænker at bygge 3 meter fra skel.. Skal jeg søge om særlig tilladelse til dette? Skal siges at nabo er lidt øv over det, men at han har noget tilsvarende

På forhånd tak for input
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du nok have fat i teknisk forvaltning i din kommune for skulle naboen finde på at ringe til kommunen efter at du er færdig så risikere du at skulle rive det hele ned igen... personligt ville jeg gå til kommunen først så ved du præcis hvad du har at gøre med
Tak for svar. Jeg er igang med kommunen, men de "nægter" at tage stilling og sender mig rundt til Byg og Miljø som sender mig tilbage til kommunen nu på anden gang. Byg og Miljø siger at man som udgangspunkt ikke skal have byggetilladelse til en terasse. Jeg kan heller ikke finde noget nogen steder der taler imod, men den er jo lidt anderleds set i lyset af det specielle terræn
Det siger ellers meget om din nabos personlighed. Han har noget tilsvarende, men han er ikke glad for at du også får det.
Jeg tror dog ikke at naboen kunne finde på at ringe til kommunen. Det ville jo betyde at han selv skulle fjerne sin terrasse hvis han skulle få held med at få din terrasse ulovlig opført.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
BR18:
§ 179

For opholdsarealer i det fri, der er hævet mere end 0,30 m fra terræn, udestuer, udvendige trapper, altaner, skorstene, tagterrasser, svømmebassiner samt solcelleanlæg eller solfangere og lignende, gælder følgende afstandskrav:

1) 2,50 m fra skel mod nabo, vej og sti ved fritliggende enfamiliehuse, tofamiliehuse og dobbelthuse.

2) 5,0 m fra skel mod nabo, vej og sti ved sommerhuse.

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også