Bruge stationær pc til streaming af dr.tv

Hej til Jer.
Jeg har hidtil streamet drtv med min bærbare, men det minidisplayport stik som jeg bruger er begyndt at drille. Vi har fået en nyere stationær af sønnen. det betyder at vores gamle stationære bliver i overskud. Men det vil kræve noget trådløst net, da routeren sidder oppe på loftet. Sådan en trådløs usbdongle max 300mps er den god nok til at streame til tvet? Er der måske andre gode løsninger? setuppet kræver udover netværk osse en usb hub med 3m kabel for at kunne sidde ved bordet og finde programmerne. Og nej vi ejer ikke en smartphone som jeg har forstået er nødvendig for at bruge cromecast.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Jeg har hidtil streamet drtv med min... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er nået så langt at jeg sidder her med et home som jeg skal tilføje nye ting. Ogher er det så at festen slutter. Den vil tænde bluetooth det får den self lov til ( det er tændt i enheder mm på pc-en) her efter står den så og ikke sker der noget som helst.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Så vidt jeg ved bruger Chromecast bluetooth til den initielle paring. Det undersøtter din emulator sikkert ikke. Eller også er problemet at emulatoren ikke kan ændre indstillingerne på pc'ens trådløse netværk, så den kan søge efter enheder.

Køb en brugt telefon til en 50'er - det er meget lettere.

(boksen jeg linkede til kan tilsluttes det trådløse netværk med fjernbetjeningen)
Hej jenshøj.
jeg tror du har ret det med bluestacks er vist ikke en gangbar metode. Men jeg beklager den boks du omtaler er jeg ikke sikker på at den kan det jeg ønsker, og nu er det lissom osse for sent. tak for svar.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er nu ikke fordi jeg forsøger at prakke dig en boks på. Eneste grund til jeg bliver ved med at omtale den, er at jeg er glad for min, og at den kan det du indtil videre har efterspurgt uden at der skal bruges andre komponenter, og at den er billigere end en en chromecast (og i øvrigt kan bruges præcis som en Chromecast). Men du skal selvfølgelig vælge den løsning du selv synes er bedst. Jeg lader være med at omtale den mere, nu da det er for sent 
Det er muligt at jeg har misforstået dig, men mit krav er at jeg vil kunne se en hvilken som helst hjemmeside fra internettet på min tvskærm. Jeg har nok været for upræcis i mit oplæg  Men har forstået at den omtalte box er til streamingtjenester.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Beklager med Bluestacks. Men da jeg har 1. gen af Chromecast, havde jeg ikke lige forudset problemet med Bluetooth, idet 1. gen ikke brugte bluetooth. Men det er så nok derfor, at Google home ikke længere understøttes af windows, men kræver android eller ios.
Bemærk i øvrigt, at hvis du ender med at købe en gl. smartphone, så må den ikke være ældre end at den har android system 5 eller nyere. Ios skal minimum være system 12.
Hvis du bor i nærheden af 4800 tror jeg faktisk, at jeg har nogen liggende, og så kan du evt. godt få en ganske gratis af mig.
På den anden side kunne du også vælge at træde et skridt længere ind i fremtiden, og f.eks. købe en mindre tablet, og så bruge den til såvel opsætning som styreenhed fremover, da der fåes rigtig mange apps, som man kan streame direkte til tv.

Kurt B. Andersen
kovas skrev den 12-10-2020 12:15:08

Det er muligt at jeg har misforstået dig, men mit krav er at jeg vil kunne se en hvilken som helst hjemmeside fra internettet på min tvskærm. Jeg har nok været for upræcis i mit oplæg  Men har forstået at den omtalte box er til streamingtjenester.

Ja, jeg har misforstået dig. Jeg var af den opfattelse at det drejede sig om at se drtv, svtv, nrk nettv, filmstriben mv. Ikke at se på internetsider. Beklager støjen.

Jenshøj det er mig der ikke har været præcis nok i oplægget. Du skal ikke beklage. Kurta  Sådan er der så meget, Jeg kommer ikke i nærheden af 4800 sandsynligvis ikke på denne side af nytår. Men har du en som du mener er anvendelig til formålet så kunne jeg da være interesseret. Noget med porto og et eller andet for besværet. Det er heller ik så nemt at købe på dba for hvad er det som man får.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej igen. Har lige kontrolleret de smartphones, som jeg havde liggende. Den nyeste har desværre kun android 4.4, så det hjælper dig ikke videre.
I stedet for at skulle på markedet og finde en, som du så efterfølgende nok ikke har brug for, så må der være nogen i din omgangskreds, som har en, og som lige kan køre opsætningen for dig. Herefter er der jo ikke brug for den mere, hvis du kun vil bruge din pc til at caste.

Kurt B. Andersen
Hej kurta
tak for hjælpen. ja jeg må lige se hvad fremtiden bringer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis