Bruge stationær pc til streaming af dr.tv

Hej til Jer.
Jeg har hidtil streamet drtv med min bærbare, men det minidisplayport stik som jeg bruger er begyndt at drille. Vi har fået en nyere stationær af sønnen. det betyder at vores gamle stationære bliver i overskud. Men det vil kræve noget trådløst net, da routeren sidder oppe på loftet. Sådan en trådløs usbdongle max 300mps er den god nok til at streame til tvet? Er der måske andre gode løsninger? setuppet kræver udover netværk osse en usb hub med 3m kabel for at kunne sidde ved bordet og finde programmerne. Og nej vi ejer ikke en smartphone som jeg har forstået er nødvendig for at bruge cromecast.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. Jeg har hidtil streamet drtv med min... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.
Jeg har nu fået samlet det hele, men der kommer ik noget lyd gennem kablet. På pc-en er der en display-port som gennem en adapter ændres til hdmi. Hvor ville I søge efter fejlen? Der var ik nogen problemer med at få lyden med fra den bærbare osse gennem display stik

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Flere steder skriver man, at man skal gøre følgende:
Go into the audio playback devices settings (Start > Control Panel > Sound; or in Windows 10 go to Start > search for Control Panel, open Control Panel from the list, and then go to Hardware and Sound > Sound | Manage audio devices ) and change the default audio device back to the internal speakers/headphones

Kurt B. Andersen
Hej Kurt.
Tak for dit svar, Desværre er der nok ikke noget at gøre. Inde i indstillinger for lyd siger den at der er ikke nogen outputenhed når jeg tager jackstikket til lyd ud af computeren. Selvom hdmi kablet er sat til og der er billede på skærmen. Da vi brugte den som alm pc var den tilsluttet en extern forstærker med nogle små højttalere. Jeg har så forgæves søgt for at sende lyden fra pc-en til skærmen ad andre veje, men der sker intet. Den eneste mulighed er tilsyneladende at tilslutte pc-lyden til en extern forstærker. Du skrev i et tidligere indlæg at cromecast virker på pc. Er det forkert forstået at man skal ha en smartphone for at konfigurere den? Hvis det er helt sikkert at den virker uden smartphone så ender det nok med at jeg køber sådan en. Det er faktisk temmelig ukonfortabelt at bruge tv-et som pc-skærm. Betragtningsafstanden til tv-billede er helt anderledes end når man skal søge på google mm. Og skærmformatet passer heller ikke ordentligt. Enten sidder proceslinien ude i rammen eller osse må man ændre opløsningen så billedet bliver mindre med to sorte bjælker til følge.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kovas
Det er helt sikkert, at den virker med en pc, da jeg selv bl.a. bruger min pc til at caste til chromecast.
Men jeg har lige søgt lidt og fundet ud af, at selve tilslutningen til Chromecast ikke mere kan gøres fra en pc.
Det kunne man tidligere, men af uvis årsag kan man ikke det mere.
Nu skal man bruge en smartphone, en tablet eller en ipad for at få koblet chromecast sammen med netværket, idet man skal hente en app til denne konfiguration.
Men når først den er blevet konfigureret på netværket, behøver man ikke hverken smartphone, tablet eller ipad. Så kan man bruge den fra sin pc.
Så hvis du kender nogen med en smartphone, så kan de konfigurere den for dig. De skal bare være logget på dit netværk trådløst mens de konfigurerer den. Når den er blevet konfigureret kan de afinstallere appen igen, idet den så ikke skal bruges mere.
Når en Chromecast er blevet konfigureret til et netværk, kan alle enheder - uanset art, sende til chromecast, hvis bare de forinden også kobler sig på dette netværk. Der skal kun en konfiguration til, før den virker for alle.
Læs mere om, hvordan man gør det rent praktisk her
Opsætning af Chromecast
Jeg kan ikke lige finde ud af, om man vil kunne opsætte den fra en pc, hvis man kan få fat i en af de gamle Chromecast, men jeg har en ide om, at der har de også lukket for muligheden.
Jeg har en af de gamle, og den blev konfigureret via min pc.

Kurt B. Andersen
Hej Kurt.
Ja det var osse det jeg havde fundet frem til. Sad faktisk og overvejede at købe en gammel brugt smartphone på dba. Kan jeg bare flytte mit simkort over i den medens jeg sætter cromen op? og så flytte det tilbage nor opgaven er løst. Jeg må lige se hvem jeg kan lokke på besøg hvis jeg køber en cromecast. Men det med pc-en var faktisk meget ringere end forventet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Du behøver ikke noget SIM kort. En smartphone uden SIM er jo meget lig en tablet. Den skal bare kunne gå på dit trådløse net.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej kermit.
tak for svar. Kan du så forklare mig hvor for jeg ik kan downloade google home til min bærbare. Eller hvad er forskellen på en laptop en tablet og en smartphone bortset fra at de to sidste kan ringe og sende sms-er

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er styresystemet, som gør forskellen. En bærbar bruger typisk windows. En iphone og en ipad bruger ios styresystem, og de øvrige bruger så android. Dem som laver Chromecast har så valgt kun at lave apps som kører under ios og android, som kan køre opsætningen. Programmet skal kunne "snakke" med chromecasten under opsætningen, dvs finde den på netværket osv. Det kan den altså kun via android og ios.
Der findes faktisk en mulighed, som gør at man nok alligevel vil kunne gøre det fra windows, idet man kan hente et program, som gør at man vil kunne afvikle en android app på sin windows pc.
Ikke for at fornærme dig, men du har tydeligvis ikke ret stort indblik i, hvad de forskellige ting kan og hvorfor, så om det vil være brugbart for dig, skal jeg lade være usagt, da det kan virke lidt langhåret.
Man skal hente et program, som hedder Bluestacks. Det kan hentes her (gratis)
Bluestacks
Når det er installeret på ens pc, skal man starte programmet. Det tager noget tid at starte programmet. Når det er starte skal man gå ind i "google play" og søge efter "Google Home".
Det henter man så og installerer.
Derefter starter man det og følger vejledningen i at installere det.
Det skal lige bemærkes, at man skal have lavet en google konto først, ellers kan man ikke gennemføre starten af programmet.
Opret en google konto

Kurt B. Andersen
Hej Kurt.
Nej du har fuldstændig ret i at det har ikke interesseret mig hvad der var hvad angående de forskellige teknologier. Det har lissom ikke været påkrævet før nu. Og det er ikke just det jeg sætter mig ind i uden at det har en vigtig funktion. De fleste som køre med automatgear ved sikkert heller ikke hvordan det fungere. Det er jo osse derfor at det er så fedt med dette forum hvor folk hjælper hinanden. Det kan være at jeg hellere må indkøbe en cromecast så kan jeg jo ta den derfra. det er da interessant at man kan snyde sig til at pc-en kan simulere som en mobiltelefon. Tak for link til en ny interesse.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Kurt.
Nu sidder jeg så her. jeg har gang i blue stacks og har downloaded google home. men derfra kan jeg ikke rigtig komme videre.
  • Login på Google Home med din Google-konto.
  • På menulinjen vælger du enheder. Her kan du se din nye Google Chromecast.
  • Alternativt: Konfigurer eller tilføj under kontoindstillinger.
  • Sørg for, at dit TV er tændt og indstillet på den HDMI-kilde, som viser indholdet fra din Chromecast. I nogle tilfælde starter TV’et op på den rigtige kilde, og i andre tilfælde kan det være, at du skal finde HDMI-kilden ved at klikke source på fjernbetjeningen.
  • Konfigurer dine enheder → Vælg setup. Google Home-appen forbinder nu med din Chromecast (under find kan du se de apps, der understøtter Chromecast). 
Step 5) Forbind til Wi-Fi-netværk
Når de to enheder er parret, skal du godkende den kode, som kan ses på TV-skærmen
Vælg et Wi-Fi-netværk og tilslut din mobilenhed (det skal være samme netværk, de to enheder arbejder på)
hele denne vejledning kan jeg ikke forstå jeg kan ikke finde noget log in på home men er logget in på min google konto jeg kan ikke finde enheder hvor min cromecast skulle være osv.
Kan du evt guide mig videre?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis