Bruge stationær pc til streaming af dr.tv

Hej til Jer.
Jeg har hidtil streamet drtv med min bærbare, men det minidisplayport stik som jeg bruger er begyndt at drille. Vi har fået en nyere stationær af sønnen. det betyder at vores gamle stationære bliver i overskud. Men det vil kræve noget trådløst net, da routeren sidder oppe på loftet. Sådan en trådløs usbdongle max 300mps er den god nok til at streame til tvet? Er der måske andre gode løsninger? setuppet kræver udover netværk osse en usb hub med 3m kabel for at kunne sidde ved bordet og finde programmerne. Og nej vi ejer ikke en smartphone som jeg har forstået er nødvendig for at bruge cromecast.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Usb dongle er udmærket til at etablere trådløst net. Det er ret begrænset hvor høj hastighed du har brug for for at kunne streame. Alternativ kunne være at overføre net med powerline, hvor du bruger el-nettet til at overføre nettet.

Jeg ville dog nok gå en helt anden vej, og købe en boks med fjernbetjening:
https://www.computersalg.dk/i/4951977/xiaomi-mi-tv-box-s-4k-digital

Det er i princippet lidt det samme som en ChromeCast, men man har en fjernbetjening, som man bruger til at navigere rundt, så der er ikke brug en computer eller smartphone. Virker med drtv, tv2play, viaplay, netfiix, youtube etc.
Den findes også i en version som er 100 kr billigere, men den er lidt langsom, så jeg vil anbefale den til lige over 400 kr, hvis du går med denne løsning.

Her er lidt om boksen:
Hej jenshøj.
Tak for dit svar. Den løsning du ellers foreslår vil jeg lige tænke over. Vi har en blueray afspiller som i princippet skulle kunne gå på nettet men det er aldrig lykkedes for mig at blive enig med den. Power line kræver (som jeg forstår det) at de sidder i samme sikringsgruppe og det kan de ikke her.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har den boks jeg linker til, og bruger ikke andet til at se tv, da jeg ikke har nogen antenne. Virker ganske fint til drtv og tv2 mv. Jeg har også den lidt billigere boks i et sekundært tv, og den virker for så vidt også ok, men er bare lidt langsom.

Hvordan tilsluttes boksen, og kan den andet end at modtage tvsignaler. Vi bruger jo osse filmstriben som er gratis film fra biblioteket. Vi har lige måtte købe en boks til at se tv fra antenne fordi vores tv var for gammelt til de nye signaler


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Den tilsluttes hdmi på tv, stikkontakt til el, og wifi til netforbindelsen.
Den kan ikke modtage tv-signaler fra antenne. Kun streaming.

Jeg kender ikke filmstriben. Det ser ud til, at de understøtter ChromeCast hvilket boksen også gør. Men det vil så betyde, at du skal bruge en pc (med chrome browser) til at starte film.
Annonce
jenshøj skrev den 05-10-2020 14:01:22

Den tilsluttes hdmi på tv, stikkontakt til el, og wifi til netforbindelsen.
Den kan ikke modtage tv-signaler fra antenne. Kun streaming.

Jeg kender ikke filmstriben. Det ser ud til, at de understøtter ChromeCast hvilket boksen også gør. Men det vil så betyde, at du skal bruge en pc (med chrome browser) til at starte film.

 Wifi til net er det trådløst?  understøtter cromecast, det forstår jeg ikke en dyt af. Hvorfor kan jeg så ikke bruge en cromecast dongle?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja, wifi er trådløst net.
Du kan også bruge en ChromeCast dongle. Fordelen ved den boks, som jeg foreslår er, at du til samme pris som en Chromecast, får en fjernbetjening med, så du kan betjene de mest almindelige streaming tjenester uden at skulle bruge en pc eller smartphone.
Jeg foreslog den udelukkende fordi du efterspurgte andre gode løsninger 

Google har i øvrigt lige lanceret en ChromeCast med fjernbetjening. Den kommer dog sandsynligvis først til Danmark til næste sommer.
Tak for svar og alternativ løsning.  det er altid godt at kende mulighederne inden man beslutter sig. Dog er jeg kke meget for flere bokse, men hvis det var rigtig meget bedre så.Jeg har fået at vide at cromecast kun fungere med en smartphone, men ved ikke om det er rigtigt. Vi abonnere ikke på nogen streaming tjenester ud over dr. Filmstriben ved jeg ikke om er en streamingtjeneste men den er en vigtig del af vores gratis underholdning. Så hvis jeg alligevel skal ha noget cromecast for at bruge den så tror jeg hellere jeg vil ha min gamle computer sluttet til. Det har fungeret fint med computer til nu hvor displaystikket er begyndt at blive slidt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Chromecast virker både med android og apple telefoner samt fra alle pc.er. Så den kan du sagtens bruge med din pc. Udover at man direkte kan streame fra dr osv, kan man faktisk også caste alt det man ser på pc.en til tv. Så uanset hvad du laver på din pc, kan du caste det og se det i stort format på pc.en. Det kræver kun at man installerer chromebrowseren på den.
Xiami boksen kører via apps, og filmstriben kan angiveligt også fåes som en app, så man burde kunne installere den på Xiamo boksen. Den kommer med præinstallerede apps, men man kan selv tilføje nye.
Kan dog se, at brugerne af appen ikke er specielt tilfredse med at bruge den, idet den kun vurderes med 2,4 stjerner ud af 5.

Kurt B. Andersen
Hej Kurta
Tak for svar. Sidste år snakkede sønnen og jeg om cromecast for han havde en med hjem. Han påstand dengang var at man var nødt til at ha en smartphone for at kunne konfigurere den derefter skulle den kunne fungere med en pc. Da jeg ikke har en smartp så gad jeg ikke ha en dims jeg kun kunne stille på når jeg havde besøg af en smartp. At filmstriben så skal puttes ind i en app gør mig bestemt ikke trykkere og desuden ser vi osse til svtv/play. Og vi så Skam på norsk tv før serien kom til Danmark. Måske kan boksen det men den kan nok ikke sætte tv-avisen op på skærmen 1time forskudt. det er bare for usikkert i forhold til at jeg vil ha alle de muligheder som jeg har nu med laptoppen. Og så bliver det altså osse billigere at genbruge den gamle pc.
Så tak til alle. Jeg bestilte det nødvendige ekstra usb udstyr i går aftes og jeg har lige hentet det i pakkeboksen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis