Hvide streger i hjørnet efter maling

Er der nogle der har erfaringer med at få hvide streger i hjørnerne når man har malet et rum? Uanset hvor meget maling vi maler på bliver det ved med at være hvidt. 
Væggene har filt på som blev sat på for ca. 5 år siden.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at undersøge om hjørnerne er fugede. Det kan være årsagen, hvis fugen ikke er overmalbar.

fase
Tak for svaret!
Det ser ud til at der er et hul mellem filt og væg i alle hjørnerne. Der er ingen fuge i hjørnet af rummet???
Har du nogen god løsning på dette problem eller skal jeg skære filt væk og så derefter spartel og derefter fuge?

På forhånd tak!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du trækker da bare noget spartel på i hjørnet. Når du har gjort det, tager du en fugtig svamp og tørrer den overskyende overskyende fugemasse af, så det er i niveau med filten. Lad tørre og mal.

fase
Mener du at jeg skal spartle ovenpå det nuværende filt? Det er bagom det eksisterende filt at hulrummet er, filten er ikke kommet godt nok ind i hjørnet og givet en skarp kant. Eller skal jeg først skære lidt filt væk og så spartle/fuge osv?
Hvis du kan komme til at løfte filten fri, så du kan komme til at få spartel ind bag filten og dernæst trykke filten på plads, tror jeg, det bliver pænest.. Evt. overskyende spartelmasse fjerner du med en fugtig svamp. Hvis du skærer filt væk, tror jeg det bliver svært at få en pæn afslutning på hjørnet.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også