Skærm går ud i nogle sekunder ?

Både min computer og min skærm er ret nye (under et år), men der er kommet et lidt mærkeligt problem.

Min skærm går sommetider "ud" , altså laver "sort skærm". Men blot i nogle få sekunder, så kommer billedet tilbage - og selvom jeg slet ikke rører ved noget.

Jeg har naturligvis tjekket at kablet sidder HELT i i begge ender. (fra den bærbare til skærmen).

Og det kan ske uanset om jeg er i alm windows, eller fx spiller et spil, eller ser youtube-video.

Jeg har ellers omkring 30 års erfaring med computere (og dermed skærme) men aldrig oplevet denne type fejl før?

Jeg og som sagt rører jeg ikke ved noget når det sker, og det sker tilsyneladende helt tilfældigt, nogen gange kan der gå dage uden det sker, og andre gange hvert 15. minut.

Skærmen er tilsluttet min bærbare via HDMI hvis det har en betydning.

Nogle gode idéer til hvad dette kan skyldes ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har før haft lignende problem på en Win7 pc. Det viste sig at være et driver problem.
Selvom det ikke er så normalt længere med driverproblemer på Win10 var det en mulighed at forsøge at opdatere driveren.
Har også en gang haft en hvor det var en dårlig forbindelse i stikket. Så prøv evt med et andet kabel.

Bare kald mig BBB 
Jeg har fuldstændig samme problem med en bærbar. Er ret sikker på, at det kom i forbindelse med en windows opdatering. Jeg håber på, at en efterfølgende windows opdatering vil løse problemet, men eller vil jeg begynde at prøve med en ældre grafikdriver, for at se om ikke det kan løse problemet.

Kurt B. Andersen
Ok sig lige hvis du finder en løsning på  problemet !
Hmm jeg mistænker også et dårligt kabel. Må se om jeg kan få fat i et andet.

Nu sker det også længere en blot få sekunder, nu skal jeg hive stikket ud af den bærbare og sætte i igen, så kommer billedet fint tilbage.

Har har bare aldrig oplevet den slags på som sagt 30 år med computeren, og det er ikke engang ret gammelt, men hvad engang skal vel være den første ;)

P.S. Billedet forbliver på den bærbare, selvom den store skærm går i sort.
Vores problem er/var nok ikke det samme.
Min pc blev opdatereret for 5 dage siden, og efterfølgende har jeg ikke haft problemer med at skærmen fryser. Så min ide om, at det skyldtes en tidligere opdatering var umiddelbart rigtig.

Kurt B. Andersen
Tænker også det enten er problemer med driver, eller at kablet ikke virker optimalt længere. Har du prøvet at koble din skærm til en anden computer og set om problemet stadig er der? Eller brugt kablet på en anden skærm?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis