Skrå afvandingsrist i indkørsel

Kære alle 😃

Skal til at hæve vores indkørsel grundet ny asfaltbelægning på tilstødende vej som er væsenlig højere end tidligere asfaltbelægning. Dette grundet at der er lavet ny vandrende På vejen som kræver større fald.Det er en øget højde på ca. 6 cm.
for at kunne løfte den yderste række af vores belægningssten så meget er jeg nødt til athæve højden helt inde i bunden af carporten. Da det elles ville give et bumb.
jeg har altid haft fald ud til vej.

mit spørgsmål er : Kan man købe en rist med en skrå udformning - så kunne jeg måske starte med den vej vejen og så slippe for at hæve højden så meget i resten af indkørslen.

håber at det giver mening hvad jeg mejer 😃 - på forhånd tak.
mvh jens
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke købe en skrå rist til afløbs rende. Men du kan pille hele afløbs renden op og lægge denne ned i den skrå stilling du ønsker. ELLER lægge et stykke fladjern / plast under risten i den ene side.
Men vil det ikke netop give et bump som du ville undgå.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Vi har ikke en rist nuværende men udleder til vej. Men min tanke var at nedlægge en rist men sætte den skråt så lidt af vejens højde blev udlignet af risten - så vi stadig fik et fald mod vej men ikke behøvede at løfte hele indkørslen de 5-6 cm.
bumbet ville så kunne laves lidt mindre hvis risten også lå skråt. 

jeg ved ikke om man kan dette eller om man kan køre over en rist som ligger skråt
Den var bare en ide jeg fik
mvh


Jeg ville nu udligne de 5-6 cm på den første 1 - 1,5 m

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja, men der har desværre altid været fald mod vejen og der er ikke i eller ved indkørslen nogen mulighed for at tilslutte noget eksisterende afløb  
Tror jeg er nødt til at få nedlagt en form for rist med noget afvanding mod vej
mvh
Jens 

Du kan vel ikke lave en rist, og så få vandet til at løbe " op på vejen " Vandets naturlige vej er altid nedad.
Men der er naturligvis mulighed for en faskine
Hvor meget fald har du nu ?

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Tanken var lidt at jeg måske ved at have en rist yderst i indkørslen og sætte den lidt skråt. Kunne undgå at hæve indkørslen så meget. Vandet skulle så transporteres væk og ud til siden. Jeg håbede så på at kunne mindske bumbet ved at risten lå skråt. Før var der et let fald mod vej nu er vejen blevet 5-6 cm. Højere
Mvh
Jens

Ja det forstår jeg, men hvor meget er " det lette fald "  ca. pr. meter oppe fra carport. Hvis vandet skal ud til siden er det nok nemmere at lave lidt fald til siden på selve indkørsel. Når vandet er løbet ned i en rist / dræn så er det jo lidt længere nede. Så kan det sikkert kun føres ned i faskine. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik
Jeg vil tro at faldet fra carport mod vej Nu nok er lige under 1 cm pr. Meter. Desværre skal den så hæves 5-6 cm for at opretholde faldet mod vej. 
Har de sidste dage tænkt om løsningen måske er nødt til at være nedgravning af rist lige før carport og så yderlig fjerne fliser og grave lang rende til rør som så monteres til nedløb hus - bag carporten. Og derefter fliser på igen over renden.
Så har jeg faldet ind til risten fra vejen og i carporten regner det jo ikke.
Et stort arbejde. Øv øv 

mvh
Jens

Med så lidt fald er det sikkert løsningen. For med et fald der bliver mindre end 1 cm / m så kan man ikke regne med at der fortsat vil være ok fald over hele området. Der kan forekomme sporkørsel og det vil med det samme lave en vandpyt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja - det er nok det. 
Desværre en dyr løsning da mit knæ ikke er til brolægning. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis