Flytte tele og el boks

Hej
Jeg står og gerne vil etablere overkørsel/indkørsel til min grund samt carport. Der er for nuværende ingen tilkørsel til grunden og det er offentlig vej rundt om.
Ved ønskeplaceringen er der placeret henholdsvis en teleboks og en elboks som jeg bliver nød til at få flyttet hvis det skal kunne lade sig gøre.

​Er der nogle, som har erfaring med at få sådanne bokse flyttet og sige lidt om processen? 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
søg om det, betal ca 20000
Det er dit lokale el selskab du skal spørge, da det er dem der ejer både skabe og kablerne i jorden.
Du skal nok regne med at enten siger de nej, eller også så bliver regningen så høj at det er billigere at flytte til et andet hus.
Du bliver nok heller ikke populær hos naboerne i området hvis de skal undvære el og tv/internet i et par dage....


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
De skal ikke undvære el og internet i et par dage. Men det er ikke billigt at få flyttet kabelskabet. Der skal naturligvis graves op. Hvis det er i enden af gaden kan du være heldig at der kun er 1 fødekabel og den kan så kortes op, hvis det er den vej du vil flytte. en ellers skal mindst 1 kraftig kabel splejses, og de naboer som er tilsluttet skabet skal også have deres kabel splejset for at det kan nå.
Teleskabet ved man jo ikke hvad indeholder. Det kan være fiber kabel og det er næsten helt sikkert at det er et andet firma der skal lave det.
Jeg tror ikke 20.000 er nok til begge flytninger.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Puha det var de svar jeg frygtede, der er vist ikke andet for end at forsøge en alternativ løsning. Tak for de hurtige svar 👏
jeg spurgte engang om det samme hos mit elselskab og de havde en ude og kigge på det, han gav et overslag på 25000 for både el og tele. så ja det er ikke billigt..
sidst vi flyttede et skab , kostede det 5600 , og vi havde selv gravet op
alt efter hvor i landet du bor , vil det nok være der omkring pr skab
Jeg fik en pris der hed omkring 4000 hvis der var gravet i forvejen.... 
Har netop fået svar fra Konstant som ejer kablerne her. 20-25k ex moms for at få flyttet boksen. Så springer over for denne gang 
Ja der er meget stor forskel på hvor besværlig det er om man bor alene på en vej eller midt på vejen og flere naboer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis