AC motor kører ikke rundt

Halløj, jeg har en sous vide stav; Inden i den er der en AC 220V motor, der drejer en fane og piskeris rundt; eller det burde den, men lige nu gør den ikke.
Jeg kan måle at der kommer 220V ud af printet, men jeg ved ikke helt hvad jeg burde kunne måle på motoren for at se om den får det den skal.
Er der én der ved det, og måske kan forklare det? :)
Den ene side af motor
Den anden side
Motor print, heri kan jeg måle 220V når der er strøm på
Halløj, jeg har en sous vide stav; Inden i den er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår ikke rigtig hvor du måler de 340 ohm. Hvis det er " midt på " spolen har du jo ødelagt isolering ved at skrabe lakken af.
Så kan du jo måle derfra og til den ene tilslutning ledning, ( 340 ohm ? ) og derfra og til den anden tilslutnings ledning ( ?? ohm )
Hvis jeg har ret i at overhednings sikring sidder i det blå rør må du prøve at lirke det op. Jeg tror ikke der sker noget ved at de 2 plast " vinger " knækker af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 04-10-2020 21:17:49

Jeg forstår ikke rigtig hvor du måler de 340 ohm. Hvis det er " midt på " spolen har du jo ødelagt isolering ved at skrabe lakken af.
Så kan du jo måle derfra og til den ene tilslutning ledning, ( 340 ohm ? ) og derfra og til den anden tilslutnings ledning ( ?? ohm )
Hvis jeg har ret i at overhednings sikring sidder i det blå rør må du prøve at lirke det op. Jeg tror ikke der sker noget ved at de 2 plast " vinger " knækker af.

 Ja korrekt, jeg har skrabt lidt i det, for at få en måling. 

Fra spole til spole, og fra spole til en kontakt er der 340 ohm. Fra en kontakt til den ene spole med forbindelse er der ~40 ohm, og ingen forbindelse til den anden.

Jeg har haft lidt stærkt lys på, og har fundet en løs tråd, der måske også kunne være "banditten" ift forbindelsen.
Så der er to veje at gå nu, jeg forsøger mig lidt.

Tak for assistance indtil videre 🙂
Ja der er ofte 2 veje at gå.
Enten forsøge at reparere og dernæst smide den ud hvis det ikke lykkes. Eller glæde når det lykkes.
Eller starte med at smide den ud og ikke haft glæden af at forsøge.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis