Siemens induktion kogeplade EX607LYC1E/1 Vil ikke tænde.

Siemens induktion kogeplade EX607LYC1E/1 Vil ikke tænde. Alle faser er ok i dåsen hvor den er tilsluttet. Når gruppen afbrydes og der tændes igen, lyser betjeningspanelet kortvarig som normalt. Derefter sort / ingen lys i touchpanelet. Det er ikke børnelåsen, der er aktiveret. Der har været nogle pudsigheder med enheden tidligere. Blev løst ved at slukke for gruppen og tænde igen efter Ca. 30 sek. 

Mvh. LPJ
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har prøvet det samme nogle gange over årene.Det har altid været en fejl i printet. Møjirriterende, idet det er så dyrt, at det næppe svarer sig at få det repareret, i skræk for at det andet print senere også ryger, hvis man da ikke selv kan fejlsøge og udskifte.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm skrev den 04-10-2020 16:29:39

Har prøvet det samme nogle gange over årene.Det har altid været en fejl i printet. Møjirriterende, idet det er så dyrt, at det næppe svarer sig at få det repareret, i skræk for at det andet print senere også ryger, hvis man da ikke selv kan fejlsøge og udskifte.

 Hvad valgte du at gøre? Vi har samme tanker som du giver udtryk for. 


Mvh. LPJ
Sidste gang vi fik kvalet, tog vi straks beslutningen om at skifte. Vi har en plade med 5 blus, så det er ikke bare lige at finde en, der kan passe ned i hullet i en stenplade. Min Hustru fulgte markedet nøje i nogen tid, hvorefter vi fik en ny til fornuftig penge. Det opvejer jo noget at ærgrelsen over udgiften, at man dog kan lykkes med at spare en hel del på købet af den nye indretning. Det lader til, at sådan noget skidt kun holder i mindre end 10 år.
Smid aldrig gode penge efter dårlige.

Med venlig hilsen
ktm

 

  • Joktm skrev den 05-10-2020 10:40:32

Sidste gang vi fik kvalet, tog vi straks beslutningen om at skifte. Vi har en plade med 5 blus, så det er ikke bare lige at finde en, der kan passe ned i hullet i en stenplade. Min Hustru fulgte markedet nøje i nogen tid, hvorefter vi fik en ny til fornuftig penge. Det opvejer jo noget at ærgrelsen over udgiften, at man dog kan lykkes med at spare en hel del på købet af den nye indretning. Det lader til, at sådan noget skidt kun holder i mindre end 10 år.
Smid aldrig gode penge efter dårlige.

 Tak for dine ord. Vi er stadig meget i tvivl da kogesonen var ny og først blev taget i brug i januar 2107, leveret sammen med et nyt køkken. 


Mvh. LPJ
Jeg har oplevet fejlen med at pladen (EX675LXC1E/01) ikke kunne tænde. Jeg ringede til Siemens, der kunne fortælle at de udskifter betjeningsmodulet (det hedder printpladen) optil induktionspladen er fire år. Min var desværre ældre, så jeg måtte købe et nyt betjeningsmodul til 925,- hos quickpart.dk. Det var let at skifte og tog max 15 min. Der skal blot skrues tre skruer ud på hver side af pladen og efterfølgende tage stikket af det gamle modul og sætte i det nye betjeningsmodul.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis