Gryder til induktion

Hej
Jeg har lavet køkken og fået induktionskogeplade.
Vore gryder er ikke helt plan i bunden og jeg har haft linealen med i byen og kigge på nye gryder og pander i alle prisklasser.
Nogle er bedre en dem jeg har og andre er meget værre og det har egentligt ikke noget med prisen at gøre.
Men har det nogen betydning? Gryden har jo ikke behov for samme varmeoverførsel som på en traditionel kogeplade. Varmen opstår jo i selve gryden på induktion? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lige bestemt ved induktion er det ikke særlig vigtig at gryder er plane i bunden. Det har stor betydning ved både glaskeramisk og de gamle masseplader. Her overføres varmen rent termisk, så det er afgørende at gryden ligger plant ned imod.
Men ved induktion er det magnetfelter der overfører energien, og varmen opstår først i grydens bund  det er stort set lige godt om der er et par mm mere eller mindre

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Som Erik skriver..
Glem linealen og tag en køleskabsmagnet med i byen i stedet. Hvis den kan hænge fast i bunden, er det i orden.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Så beholder jeg sgu bare dem jeg har 😁 
Men derfor er der forskel på gryders bunde, i forhold til hvor gode de er til induktion, havde nogle fra Kichen Aid - de var satme ringe til og optage varme, købte et andet mærke - og så kunne jeg dælme mærke fordelen ved induktion 😃
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis