TIlbygning til skurvogn i metal

Hej allesammenJeg har nu i lidt tid været på besøg i ny og næ og fundet inspiration i de mange tråde og inde på siden. Og det har jeg nydt og lært en hel del af! Så først, mange tak til alle jer som bruger forummet og kommer med tips og tricks.

Så nu skal jeg til at give mig i kast med et projekt som jeg kunne bruge et par fif til og ville høre om der er nogen kloge hoveder og hænder herinde der har erfaring med.

Jeg skal bygge en tilbygning til min nabo. Den er på 5 m2 og kommer til at være opbygget i træ. Der hvor det bliver spændende er at den skal monteres på en skurvogn som er lavet i metal. Der er metal plader, stål regler og metal tag. Det hele er sådan set en stor metal kasse. Der er små hul-rum imellem pladerne med skum isolering og enkelte ventilations skakte. Derudover er der tilsluttet strøm og vand.

Jeg har endnu ikke åbnet vognen for at se hvordan konstruktionen er under, så jeg gætter mig indtil videre lidt frem til hvor at der kan skrues noget ind.
Det er der jeg gerne vil spørge om råd. Er der nogen der har erfaring med lign.?
Jeg tænker at jeg skal gå efter stål reglerne. Er der nogen der har nogle fif med at finde frem til dem?

Min idé er at bygge en tilbygning lige op til vognen og så skærer hul i vognen ind til tilbygning. Beklædningen kommer til at grænse op til den eksisterende vogn.
Der kommer til at gå spær fra tilbygning og henover skurvognen hvor at de skal monteres på en trempel væg for at have tag.
Jeg er lidt spændt på hvad der er den bedste løsning for at montere træet.
Skal der bruges beslag og i så fald, hvor mange?
Skal der bruges skruer til montering af træ i metal? Så træ regler monteres direkte i metallet?
Hvad skal jeg tage højde for ift. montering af træ på metal? Hvad er risikoen for kondens og fugt over længere tid?

Jeg har nok en hel del flere spørgsmål, men lad os starte her.. Der er vedhæftet et par billeder fra sketchup af konstruktionen. Jeg håber det giver mening.

Og tak på forhånd :p

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis