Forslag til pæn ventilationsrist i badeværelsesdør

Jeg har nu sat kraftig udsugning op på et badeværelse uden vinduer, så jeg skal have lavet en åbning i døren, så ventilatoren kan trække luft ind.

Der er dørtrin ind til badeværelset og jeg vil gerne have en anden løsning end at korte døren af i bunden.

Jeg har bare svært ved at finde en pæn løsning, når det gælder riste.

Nogen der har løst en lignende udfordring på en pæn måde?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lad døren stå på klem.........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 03-10-2020 10:47:26

lad døren stå på klem.........
Det gør den allerede alt det den kan - altså når man er "færdig" eller badet overstået...

Ventilatoren er dog så kraftig, at det ville være rart at der var en en sprække et sted - der bliver nemlig voldsomt undertryk, hvis ikke døren er på klem. Har overvejet at afmontere tætningslisterne i dørkarmen til en start.

 

Hvis badeværelset har en ydervæg, -bor et hul
Eller kan du finde et "hemmeligt" sted i væggene mod andre rum, -bor et hul.

Venlig hilsen
Knud
uldal skrev den 03-10-2020 10:51:05

Burcharth har en egnet. Der passer til døre




 Har godt kigget på de BDTG riste - havde håbet der var noget lidt mere elegant derude, men ellers må det blive sådan en.

Annonce
Et voldsomt undertryk , det lyder mærkeligt , hvor mange Watt er den ventilator på ?...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Watt er knap så interessant i det her tilfælde (164w), da det er en radialventilator/boksventilator konstruktion, som kan køre - selv med meget højt eksternt tryk. Så selv i et lille tæt rum som mit, bliver den ved ret længe med at suge omkring 155l/s (160mm fast rør hele vejen op), hvilket giver et pænt undertryk.

Den er klart overdimensioneret, men nyder at der ALDRIG er dug på spejl (hvis den kan trække nok luft ind) selvom det er et meget lille rum uden vindue og man tager et varmt bad. Der er lynhurtigt helt tørt derinde.

Nummer ét havde selvfølgelig været et varmegenindvindingssystem, men det var der ikke råd til i denne omgang, så det blev i stedet luksusudgaven af traditionel mekanisk ventilation.

Eneste ulempe er, at man ikke skal have sådan en bandit kørende hele dagen for åben dør, da den nemt kan rykke varmen ud af hele huset flere gange på en dag. Det løses ved at koble styring på.
Sådan een her, har jeg monteret i sommerhusets badeværelse på 12-13 kvm. Uden åbne vinduer eller dør - aldrig fugt eller dug på spejl Fresh Intellivent.

 

uldal skrev den 04-10-2020 10:36:21

Sådan een her, har jeg monteret i sommerhusets badeværelse på 12-13 kvm. Uden åbne vinduer eller dør - aldrig fugt eller dug på spejl Fresh Intellivent.

 Ser rigtig fin ud. 

Min er en lidt anden løsning, hvor jeg kun har en ventil at se på nedefra og så ekstern motor og det fejler sådan set ikke noget - det er mere med at "trække vejret" tilstrækkeligt.

Hvordan har du løst det med at trække luft ind, nu når dit rum også er lukket?

Overhovedet ikke noget problem. Et rum er ikke tæt. Herhjemme har vi en motherfucker vent over brus og der er heller ingen problemer. Bare sprækken rundt i døren giver luft.
PAX vent


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis