IHC Og LED

Hej Lav-det-selv folk,

Vores hus har IHC opsætning af en ældre udgave. Dette volder nogle problemer med vores lamper da de fleste udtag i huset er spots med gamle halogen spot pærer. Når disse sprænger og vi vil skifte dem så virker det ikke med LED.

Da man jo ikke kan købe gamle halogen spots mere er jeg lidt på bar bund med hvad vi kan gøre, hvis IHC ikke understøtter LED. Jeg snakkede med en lokal elektriker somsagde at jeg kunne skifte styreboksen og nogle andre elementer for at kunne gøre som jeg ville, men det havde en pris på omkring 15.000,-

Hvilke lamper/pærer kan man bruge med et ældre IHC system? 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
LogHulk skrev den 08-01-2022 14:12:49

Fandt du nogensinde en løsning på problemet. ?

 Tvivler på der er mange andre løsninger end at få fjernet styringen. LED er generelt ikke glad for dæmper, heller ikke selvom der måtte stå på at de er designet til det.

Men hvis du mangler så har jeg lige pillet en stak halogen spot pære, GU10 ned som du må få. 
Mange tak for tilbuddet. Desværre er led så skide moderne…

jeg må se om det bedre kan betale sig med wireless kontra udskiftning af ihc i tavle. 15 Bob er os en slat 
LogHulk skrev den 08-01-2022 17:14:53

Mange tak for tilbuddet. Desværre er led så skide moderne…

jeg må se om det bedre kan betale sig med wireless kontra udskiftning af ihc i tavle. 15 Bob er os en slat 

 Jeg er ikke elektriker så kan selvfølgelig have overset noget, men personligt er jeg virkelig blevet fan af smart pære, så skal pærerne kun have strøm og der er ikke alt muligt dæmper og alle mulige andre ting før pæren som kan lave ged i systemet. Og så er mulighederne mange flere med smart pære. Som at slukke hver enkelt spot for sig eller flere i grupper, ændre kelvin eller for den sags skyld farve, og en del bedre dæmpning, også individuelt på hver eneste pære hvis man vil det. 

Jah, peoblemet er det ikke er hos mig selv. Jeg har mit hus udstyret med Philips hue :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis