autogensvejseflasker ejendom

Jeg har i mange år haft et autogensvejsesæt med ejendomsflasker (acetylen og ilt). Sidst de blev fyldt er for 10 år siden, så de skal trykprøves og males og især fyldes. Hede Nielsen og Dansk ilt og brint findes ikke mere, så jeg henvendte mig til et svejsecenter. Der fik jeg at vide, at det var umuligt, at få dem fyldt. Fik en kontakt til  en person på air liquid. Efter megen loven og trækken i langdrag, fik jeg den besked, at man ikke kunne fylde mine flasker.
Jeg kan umuligt være den eneste i kongeriget, der har ejendomsflasker. Er der nogen, som ved, hvor man kan få dem fyldt?
Hilsen STOJO



Hilsen STOJO
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du kan sagtens få dem fyldt , men de skal trykprøves først
trykprøvningen koster lige så meget som en ny flaske , så det kan ikke betale sig
find et par ombytningsflasker på guloggratis det er det billigste
Mig bekendt kan man i dag kun have højst 10 kg flasker som ejerflasker, eller retter man køber brugsretten, og slipper så for at betale for trykprøvning.
Har en 20 kg Argon fra hede nielsen, som nu hedder air liquid, skrev til dem, om den kunne fyldes, det kunne den ikke, og sendte jeg flasken ind til dem, beholdt de flasken.

Vi prøver igen, i morgen --
ja m det er rigtigt
skal den være mere end 10 kg , er det lejeflaske
for at det kan betale sig med lejeflaske skal du have et forbrug på mere end de 20 kg om året , ellers er det billigere at finde et par 5 eller 10 kg flasker
Tak for jeres svar. De passer godt med det jeg frygtede. Man skulle dog tro, at der var andre, der sælger gasarter end air liquid. Hvad med Tyskland eller Polen? Men man må nok ikke engang køre med dem selv.
Jeg må nok bide i det sure æble og skifte mine 40kgs flasker ud.
Hilsen STOJO


Hilsen STOJO
Du kan købe og få bytte i Bauhaus i Flensborg.
Men det er kun de tyske flasker de bytter..Denne prisliste er et år gl..
Leergut = Embalage
Saurstoff = Ilt


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for alle svar. Jeg har forsøgt at få at vide, hvorfor, man ikke vil fylde flaskerne. Det står stadig hen i det uvisse. Prøvede at ringe til beredskabsstyrelsen og blev henvist til hovedkvarteret. Jeg prøvede et par gange der, men fik at vide, at alle havde travlt og telefonerne blev heller ikke taget, når jeg blev stillet om. Måske de var i Roskilde. Jeg tror, det er nogle EU sikkerhedsregler.
Jeg fulgte rådet om at købe et sæt flasker på DBA og må nu nøjes med et "børnesæt", men det er rigtigt, at en trykprøvning, maling og fyldning er dyr.
Iøvrigt ser de tyske priser ud til at være det halve af de danske for en fyldning.
Er stadig rasende, fordi jeg må af med mine flasker, som jeg købte brugt for 45 år siden. De har tjent mig godt.
Hilsen STOJO


Hilsen STOJO
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også