Maskinsnedkeri

For nylig skulle jeg hjælpe min datter med at bygge et puslebord på specialmål.
Det ’ ikke nemt!
Bordet skulle bestå af 2 Ikea kommoder, med en plade ovenpå, på specialmål. 

Her startede balladen, da pladen skulle være ca. 77 cm. dyb, sådan som jeg husker det.
Altså dybere end en almindelig bordplade/køkkenbordsplade. Ny begynder det at blive dyrt!

Først henvendte vi os i et byggemarked (landsdækkende kæde), hvor vi allerede ved ankomsten fik at vide, at “ham i savværket var alene i dag, så vi skulle nok ikke forvente, at.... osv.”. Tak for besked’en, det er ingen skam at skride, når man ikke kan blive betjent. :-(

Vi gav ikke op, og henvendte os i næste “kæde”. Fik fat i en flink mand, som sagtens kunne skære en laminat-spånplade, meeeen,.... han kunne ikke “kante” spånpladen, det måtte vi selv klare med strygejern osv. Det HAR jeg prøvet, det blev ikke helt godt. Nå, men vi “trådte til side“ for at overveje situationen, og lod den næste i køen komme til. Ham bestilte “ et-eller-andet, som savværks manden lige skulle hente. En pæn, lidt ældre mand, i hvert fald ældre end mig :-).

Mens han ventede, spurgte han høfligt, hvad vores problem var?

Vi forklarede om vores “specialmål” på pladen og udfordringen med “kantning”. Han forklarede, at vi skulle bare finde et maskinsnedkeri, de kunne skære måle, kante osv. Han spurgte hvor meget vi havde regnet med at ofre, og vi forklarede, at det egentlig ikke var prisen, men bare det at få pladen “på mål” der var det vigtige.

Han fortale, at han havde et lille værksted i nærheden, og det kunne nok klares for 500 kr. Nå, men efter kort tids overvejelse, sagde vi ja til hans tilbud. Vi aftale, at vi bare skulle følge efter ham ude på P-pladsen. Så vi kørte efter ham til hans “lille” værksted.
Det var et spritnyt kontor/værksted, og rimelig stort! Vi fulgte med manden ind, og han fandt en lamineret plade i rest-reolen, og han fik en seddel med målene, samt kontaktoplysninger. Han beklagede, at de ville gå et par dage, da der stod nogle nymalede ting omkring rundsaven, men vi havde ikke travlt.

Der gik lige et par dage, så ringede de fra firmaet, og meldte pladen klar.
Det viste sig, at vi havde talt med “chefen“ i firmaet  
Og pladen passede på cm.

Så det er ikke altid nemmest at bruge byggemarkeder “med savværk”.
Så maskinsnedkerier er ikke altid så dyre som man frygter.


Træd ikke på mine ledninger :o)
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis