jetdirect skrev den 02-10-2020 18:41:02
Andre der står overfor valget af fiber udbyder af deres interent efter Norlys har meldt ud det kunden har er opsagt til 31/1 2021
...
hvad vil i anbefale når tiden kommer
Du kan få mine overvejelser om samme emne. Jeg ved ikke hvor du bor geografisk og derfor kan leverandører være anderledes ved dig end mig.
Jeg er selv kunder ved det tidligere Waoo, så tror jeg det kom til at hedde Eniig og nu hedder det tilsyneladende Norlys.
Teknisk har fiberinternettet virket klippestabilt i alle 10 år jeg har haft det. der har været 1x5 timers udfald en dag deres station blev ramt af lynet men ellers har der aldrig været problemer. Support har jeg kun været i kontakt med for 8 år siden dengang det var Waoo og dengang ydede de en service og en hjælpsomhed der var langt over det niveau man kunne forlange. Dengang endte de med at finde at min fejl skyldes en 3. part router hvor Waoo kom med forslag/software til at løse det problem som 3. part firmaet selv ikke kunne/ville.
Der hvor jeg ikke er helt tilfreds er pris sætningen. I 2015 gav jeg 279 kr for en 50/50 forbindelse. Udbyder har siden skruet op for hastigheden til i dag 200/200 men samtidigt sat prisen op til 319. Når jeg ikke praktisk har behov for mere end 50/50 forbindelse er det en stor prisstigning. Hvis du bare regnede inflation burde prisen i dag være 289 kr for en forbindelse.
Den ændring som Norlys/Stofa gennemfører her giver en tiltrængt anledning til at se på vores abonnement. Grundlægende ser jeg den tekniske del som ens ved alle udbydere og det er samme kabel det kommer fra. Der hvor udbyderne kan udskille sig er på kundeservice og pris.
Hvis vi ser på forslag til leverandører - Jeg har simplificeret og ikke taget alle med.
- Stofa: Afhængig af hvordan du ser fusionen er det din nuværende leverandør. De tilbyder at fortsætte med det samme produkt til samme pris men giver 3 mdr gratis internet = Engangsværdi 957 kr. Stofa har en dårlig bedømmelse på Trustpilot når det kommer til kundeservice.
- Norlys: Afhængig af hvordan du ser fusionen er det din nuværende leverandør. De tilbyder at fortsætte med det samme produkt til den samme pris. Norlys har en dårlig bedømmelse på Trustpilot når det kommer til kundeservice.
- Yousee: Lavere hastighed til højere priser og en dårlig kundeservice.
- Hiper: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice.
- Kviknet: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice.
- Telenor: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice.
- Altibox: Det er både dyrerer internet end de andre udbyder samt du skal have deres TV pakke. Nok til at få mig til at løbe skrigende væk.
Min konklusion:
- Enten skal jeg vælge Stofa pga den rabat på 3 mdrs internet til en engangs værdi på 957 kr alternativt skal jeg vælge Hiper eller Kviknet hvor jeg sparer ca 360 kr årligt fremfor nu.
- Man kunne også vælge Stofa, Holde dem 1 år for at få rebat for derefter flytte til Hiper/Kviknet - Jeg ved bare med mig selv at jeg ikke får skiftet og derfor vil det nok give bedst mening at vælger Hipper eller Kviknet og få en årlig besparelse på ca 360 kr.