mail fra Norlys dit internet er opsagt

Andre der står overfor valget af fiber udbyder af deres interent efter Norlys har meldt ud det kunden har er opsagt til 31/1 2021

de firmaer de skriver om i mailen er der nogen man bør undgå

fx stofa som er en del af norlys, derhar man jo tit hørt at stofa leverer dårlig internet

hvad vil i anbefale når tiden kommer 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville tro at ydelsen er meget ens der, det er samme fiberkabler det leveres over så den primære forskel er noget teknik med hvordan de er forbundet til knudepunkter men det er næppe noget du kan mærke som kunde.
Når du tidligere har hørt at Stofa leverer dårligt internet så skal du huske at skelne mellem teknologierne. Stofa leverede i mange år internet via deres kabel-tv net, men det er faktisk først indenfor de sidste 10 år at man rigtig har fået internet via coax kabler til at fungere i DK. Før i tiden var det ærlig talt ikke et godt produkt hverken hos Yousee eller Stofa. Det kan sagtens have givet dem et dårligt ry men det fortæller ikke noget om hvordan deres fiberprodukt er. 

Ask
har lige fået fiber og tv fra stofa og nordlys
er ret godt tilfreds
Hvis vi vælger stofa så beholder vi det vi har idag dvs 200/200 til 319 mdr lige nu kommer internet vist fra waoo, tv fra stofa er for dyrt, vi giver 178 mdr for yousee grundpakkenvia antenne nettet her,  det er der ingen af de 10 firmnaer der kan være med på så det er kun internettet vi skal bruge.

yousee via fiber er ligsom udelukket pga priserne
jetdirect skrev den 02-10-2020 18:41:02

Andre der står overfor valget af fiber udbyder af deres interent efter Norlys har meldt ud det kunden har er opsagt til 31/1 2021
...
hvad vil i anbefale når tiden kommer

 Du kan få mine overvejelser om samme emne. Jeg ved ikke hvor du bor geografisk og derfor kan leverandører være anderledes ved dig end mig.

Jeg er selv kunder ved det tidligere Waoo, så tror jeg det kom til at hedde Eniig og nu hedder det tilsyneladende Norlys.
Teknisk har fiberinternettet virket klippestabilt i alle 10 år jeg har haft det. der har været 1x5 timers udfald en dag deres station blev ramt af lynet men ellers har der aldrig været problemer. Support har jeg kun været i kontakt med for 8 år siden dengang det var Waoo og dengang ydede de en service og en hjælpsomhed der var langt over det niveau man kunne forlange. Dengang endte de med at finde at min fejl skyldes en 3. part router hvor Waoo kom med forslag/software til at løse det problem som 3. part firmaet selv ikke kunne/ville.
Der hvor jeg ikke er helt tilfreds er pris sætningen. I 2015 gav jeg 279 kr for en 50/50 forbindelse. Udbyder har siden skruet op for hastigheden til i dag 200/200 men samtidigt sat prisen op til 319. Når jeg ikke praktisk har behov for mere end 50/50 forbindelse er det en stor prisstigning. Hvis du bare regnede inflation burde prisen i dag være 289 kr for en forbindelse.

Den ændring som Norlys/Stofa gennemfører her giver en tiltrængt anledning til at se på vores abonnement. Grundlægende ser jeg den tekniske del som ens ved alle udbydere og det er samme kabel det kommer fra. Der hvor udbyderne kan udskille sig er på kundeservice og pris.

Hvis vi ser på forslag til leverandører - Jeg har simplificeret og ikke taget alle med.
  • Stofa: Afhængig af hvordan du ser fusionen er det din nuværende leverandør. De tilbyder at fortsætte med det samme produkt til samme pris men giver 3 mdr gratis internet = Engangsværdi 957 kr. Stofa har en dårlig bedømmelse på Trustpilot når det kommer til kundeservice.
  • Norlys: Afhængig af hvordan du ser fusionen er det din nuværende leverandør. De tilbyder at fortsætte med det samme produkt til den samme pris. Norlys har en dårlig bedømmelse på Trustpilot når det kommer til kundeservice.
  • Yousee: Lavere hastighed til højere priser og en dårlig kundeservice.
  • Hiper: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice.
  • Kviknet: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice.
  • Telenor: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice. 
  • Altibox: Det er både dyrerer internet end de andre udbyder samt du skal have deres TV pakke. Nok til at få mig til at løbe skrigende væk.

Min konklusion:
  1. Enten skal jeg vælge Stofa pga den rabat på 3 mdrs internet til en engangs værdi på 957 kr alternativt skal jeg vælge Hiper eller Kviknet hvor jeg sparer ca 360 kr årligt fremfor nu.
  2. Man kunne også vælge Stofa, Holde dem 1 år for at få rebat for derefter flytte til Hiper/Kviknet - Jeg ved bare med mig selv at jeg ikke får skiftet og derfor vil det nok give bedst mening at vælger Hipper eller Kviknet og få en årlig besparelse på ca 360 kr.


Hensan skrev den 03-10-2020 10:20:21

 Du kan få mine overvejelser om samme emne. Jeg ved ikke hvor du bor geografisk og derfor kan leverandører være anderledes ved dig end mig.

Jeg er selv kunder ved det tidligere Waoo, så tror jeg det kom til at hedde Eniig og nu hedder det tilsyneladende Norlys.
Teknisk har fiberinternettet virket klippestabilt i alle 10 år jeg har haft det. der har været 1x5 timers udfald en dag deres station blev ramt af lynet men ellers har der aldrig været problemer. Support har jeg kun været i kontakt med for 8 år siden dengang det var Waoo og dengang ydede de en service og en hjælpsomhed der var langt over det niveau man kunne forlange. Dengang endte de med at finde at min fejl skyldes en 3. part router hvor Waoo kom med forslag/software til at løse det problem som 3. part firmaet selv ikke kunne/ville.
Der hvor jeg ikke er helt tilfreds er pris sætningen. I 2015 gav jeg 279 kr for en 50/50 forbindelse. Udbyder har siden skruet op for hastigheden til i dag 200/200 men samtidigt sat prisen op til 319. Når jeg ikke praktisk har behov for mere end 50/50 forbindelse er det en stor prisstigning. Hvis du bare regnede inflation burde prisen i dag være 289 kr for en forbindelse.

Den ændring som Norlys/Stofa gennemfører her giver en tiltrængt anledning til at se på vores abonnement. Grundlægende ser jeg den tekniske del som ens ved alle udbydere og det er samme kabel det kommer fra. Der hvor udbyderne kan udskille sig er på kundeservice og pris.

Hvis vi ser på forslag til leverandører - Jeg har simplificeret og ikke taget alle med.
  • Stofa: Afhængig af hvordan du ser fusionen er det din nuværende leverandør. De tilbyder at fortsætte med det samme produkt til samme pris men giver 3 mdr gratis internet = Engangsværdi 957 kr. Stofa har en dårlig bedømmelse på Trustpilot når det kommer til kundeservice.
  • Norlys: Afhængig af hvordan du ser fusionen er det din nuværende leverandør. De tilbyder at fortsætte med det samme produkt til den samme pris. Norlys har en dårlig bedømmelse på Trustpilot når det kommer til kundeservice.
  • Yousee: Lavere hastighed til højere priser og en dårlig kundeservice.
  • Hiper: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice.
  • Kviknet: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice.
  • Telenor: Billigere priser og gode anmeldelser for kundeservice. 
  • Altibox: Det er både dyrerer internet end de andre udbyder samt du skal have deres TV pakke. Nok til at få mig til at løbe skrigende væk.

Min konklusion:
  1. Enten skal jeg vælge Stofa pga den rabat på 3 mdrs internet til en engangs værdi på 957 kr alternativt skal jeg vælge Hiper eller Kviknet hvor jeg sparer ca 360 kr årligt fremfor nu.
  2. Man kunne også vælge Stofa, Holde dem 1 år for at få rebat for derefter flytte til Hiper/Kviknet - Jeg ved bare med mig selv at jeg ikke får skiftet og derfor vil det nok give bedst mening at vælger Hipper eller Kviknet og få en årlig besparelse på ca 360 kr.


Tak for svaret.
vi kontaktede waoo som gav os 3mdr for 0,- dvs 319x3=957kr det kræver vi binder os i 6mdr derefter vælger vi anden udbyder.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis