Vandbaseret gulvvarme eller radiator + el-gulvvarme

Hej med jer!

Jeg bor på 1.sal i en lejlighed og skal til at renovere mit badeværelse på 4 m2. Badeværelset har et stort vindue, så det kan godt blive rigtigt køligt om vinteren.

Jeg er meget i tvivl om jeg skal vælge vandbaseret gulvvarme eller opsætte en radiator samt installere el-gulvvarme som kan supplere varmen fra radiatoren når det er rigtigt køligt.

Hvis I stod i samme situation hvad vil I vælge og hvorfor.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Radiator i et lille rum fylder meget. Hvorvidt du vil have el, eller vandbårent gulvvarme er nok et spørgsmål om hvorvidt du har egen forbrugsmåler på varmen  (Vandbaseret) eller varmeudgiften fordeles blandt beboerne ;-) Elvarme betaler du for direkte.

Jeg har et sommerhus, hvor jeg pt. overvejer at opsætte et varmepanel. De kan fåes som spejle. Det er ret effektivt i små rum og fungerer ved hjælp af strålevarme. Dvs. panelet varmer flader op ikke luften. Det virker direkte ved tænding - det kunne være en hel løsning eller et supplement til gulvvarmen. 

Mvh Troels
El er jo typisk Ca. 3-4gange dyrere at opvarme med, så skal du alligevel renovere, ville jeg klart vælge vandbaseret gulvvarme 

Elektronikteknikeren
#2 Så ideen om at opsætte en radiator som den primære varmkilde og supplere den med el-gulvvarme, når det er rigtig koldt i badeværelset bør jeg sparke til side?
Helt sikkert.
Det eneste argument for elgulvvarme ville være muligheden for at have lidt varme på om sommeren.

Det bliver også en kostbar løsning at etablere begge dele. 

Elektronikteknikeren
Tak for jeres input.

Jeg har været i kontakt med ISTA ang. etablering af vandbåren gulvvarme. De skriver følgende:
Bør jeg være bekymret for at forbruget ikke kan beregnes nøjagtigt?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis