Spots i betondæk

jeg har købt hus hvor der er en nedsunket stue med trægulv. Under trægulvet er der ca 15 cm ned til et betondæk, som danner loftet til et kælderrum. Grundet den nedsunket stue, så er der ikke super højt til loftet i kælderen, og derfor heller ikke plads til at lave et sænket loft med spots i


Vil det være muligt, at lave spots direkte i betondækket? Så kan vi trække kablerne under gulvet oppe i stuen, inden vi lægger nyt trægulv. 


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jeg ikke rigtig forestille mig med 240 v spots. Beton pladen er vel 10 cm tyk eller mere. Der skal så bores hul der passer til spots, og gå helt igennem betonpladen. Så skal tilslutning ligge under stuegulvet, og man skal kunne trække det ned for reparation.
Det er lidt noget andet hvis du køber et sæt med fælles strømforsyning. Så er det kun kabler der skal trækkes, og monteres direkte ned i spots. Eller de færdig monterede kabler der føres skjult hen til fælles strømforsyning.
Ja der skal stadig laves passende huller i beton.
Man kan få spots af sidst nævnt type som kun fylder ca. 15 mm i højde De kan monteres under betonloft, og ledninger kan trækkes i små plast kanaler. Mon ikke det er vejen frem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du kunne også overveje LED-bånd som belysning i loftet i din kælder. De kan fx monteres i alu-skinner og er ikke ret høje. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis