Motorsav - tager omdrejninger, og dør

Hej
Den gamle's Stihl MS260 har fået et startproblem.

Den starter fint, men tager øjeblikkeligt omdrejninger i 20 sek, og dør så
- hvis man giver gas dør den hurtigere

Der er masser af benzin i tanken
Luftfilteret er renset
Benzinslangen ser ok ud (visuelt)
og jeg er løbet lidt tør for idéer...

Er der nogen bud på hvor jeg skal kigge efter fejl?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Silas.

Kontroller tændrør, er det grås eller hvidt går den enten for magert, eller der er en utæthed hvor mtor suger falsk luft ind

Har du prøvet at justere karburatorens L & H skruer (start med L, det kan være den ikke får nok benzin igemmen til at tage gassen)

Det kunne være at karburatorens membraner er begyndt at blive stive, når det ekstra benzin der er blevet suget ind i motor, da choker har været sat til, er brugt, dør saven ud da karburator ikke kan pumpe benzin ind nok.

Det er 3 typiske og rimelig hurtige ting at kontrollere på en sav der har problemer som din :)

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Start præcist som ovenstående -  Men vær forsigtig hvis du åbner karburatoren. Der sidder normalt en nåleventil på en lille arm med en fjeder, som skal behandles forsigtigt. 

Mvh Troels
Mange Stihl maskiner er forsynet med en lspark arrestor”, på dansk en “gnistfanger, som sidder i udstødningen.
Det er et finmasket net, som over tid lukkes af uforbrændt benzin/olie, altså det “kokser til.
Tjek lige lydpotten, om der sidder et net et sted, evt nede under en bolt.
Hvis det er stoppet, kan motoren ikke komme af med udstødningsgassen, og kan derfor ikke tage omdrejninger.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Fandt du problemet? Har en Stihl MS250 som gør præcis det samme. Opstod mens jeg savede. Pludselig ville den ikke gå ned i tomgang længere, men kører med et sted mellem ingen og fuld gas. Indtil den dør. Nogle gange tager det ret lang tid.
Annonce
Nej desværre, skal til mek
Bondejogger skrev den 09-01-2021 14:22:11

Fandt du problemet? Har en Stihl MS250 som gør præcis det samme. Opstod mens jeg savede. Pludselig ville den ikke gå ned i tomgang længere, men kører med et sted mellem ingen og fuld gas. Indtil den dør. Nogle gange tager det ret lang tid.

 Bondejogger fandt du problemet? Min gør også det samme :)


Søren
Silas skrev den 09-01-2021 14:27:09

Nej desværre, skal til mek

 Hej Silas, fik mekanikeren maskinen til at snurre som den skulle? Ved du hvad fejlen var?


Søren
jeg har haft samme problem med min ms260, her var problemet pakningen mellem motorblok og cylinder, den var blæst ud et sted og deraf falsk luft.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Min gjorde det samme. Det var bare den lille ventilationsslange fra krumtaphus op til karburatoren der var faldet af.
Let ført på plads med en spidstang, ind fra højre side (modsat snoretrækket)
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis