Nyt gulv (krybekælder)

Hej LDS

Jeg er i gang med at indhente oplysninger, og ider til hvordan jeg skal gribe det an, at anlægge nyt gulv i hele huset, på nær bryggers og 2 badeværelser som allerede er renoveret.

Kort om huset, det er et klassisk 70er hus, med krybekælder på 600mm, 100mm isolering under gulvet, men ingen dampspærre (membran), som til dels er grunden til jeg vil lave nyt gulv, da jeg kan "lugte" krybekælderen fordi luften kan sive op igennem gulvet. Ud over det er gulvet også 50år, og det var sidste gang man kunne slibe gulvet, sidst jeg fik det gjort, plus nogle bløde punkter rundt omkring, hvor der har været meget gang.

I må undskyld hvis jeg ikke lige får brugt alle de korrekte termer omkring setuppet men håber i forstår det alligevel  

Som i kan se på billede over, så er er en masse muret firkanter, hvor der er lagt nogle brædder over, og oven det er trægulvet lagt på, med 100mm isolering og noget der ligner murepap under isoleringen. Der er et klappelag, eller hvad det hedder? (der er beton gulv i bunden af krybekælderen).

Der finde to muligheder, som jeg ser det.
- lav den klassiske konstruktion hvor jeg fylder krybekælderen med lidt lekanødder eller andet i bunden, 300-400mm Styrolit, rionet. gulvvarme og støb 100mm beton, dampspærre, gulvpap og svømmende gulv til top

- og denne vil jeg gerne høre jeres mening om.
Gulvvarme uden beton med trægulv.
fylde krybekælderen med noget ala flamingogranilat eller andet (hvis nogle kender noget?), lave helt ny bærende trækonstruktion, oven på de murede firkanter, ud med noget MDF plader med fræsede riller i til slangerne, noget dampspærre og et lag gulvpap inden det svømmende gulv til top.

Når man skal lave gulv skal ALT ud, jeg kan dog ikke rigtig overskue, at skulle pille hele køkkenet ned, som er repræsenteret via den røde streg på billede over. Ved mulighed 2 ville jeg nok kunne lade køkkenet stå på den konstruktion det har nu, da det hviler af på de murede firkanter under huset.

Men hvad tænker i? skal jeg bide i det sure æble, og tømme hele huset, og lave støbt gulv over alt, eller kan det blive lige så godt, ved at fylde krybekælderen med isolering, og lave gulvvarme i trægulv?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen som kan give et skud på dette?
Må man "lukke" en krybekælder med isolering hvis man placere en dampspærre inden træet?

Eller er der kun vejen med at støbe?
Er bare nervøs over at skulle støbe på et allerede betondæk som jeg har i bunden af min krybekælder.

på forhånd tak
Du kunne også prøve søgefunktionen og finde en masse tråde om samme emne.

Overordnet anbefales i dag opfyldning af krybekælder også usikkerhed omkring ventilation, dugpunkt og skimmel.

Du kan perforere betonen punktvis mhp at etablere dræn (men uden at svække den overordnede styrke) og fylde den op med eps/flamingo.

Hvis du vil have beton øverst kan du bruge c80. Alternativt bruge styrke 250 og lave let gulv med gulvspun.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis