HJÆLP: Mangler strøm i stikkontakter efter nedtagning af lampe

Hej,
Som overskriften lyder, så tog jeg en lampe ned, og nu virker flere af mine stikkontakter ikke. Jeg antager, at jeg mangler at forbinde nogle ledninger oppe i lampeudtaget, men jeg er i tvivl om hvilke.
Der er to blå ledninger, som jeg ved var forbundet før - dem har jeg forbundet igen. Dog er jeg er sikker på, at den hvide ledning også var forbundet til en anden ledning, men jeg ved ikke om jeg tør give mig i kast med bare at prøve mig frem? :)
De to gule ledninger er i øvrigt gule og grønne, hvis det har nogen betydning.

Nogen forslag? :)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nød til at tage et bedre billede så vi kan se hvilke farver ledningerne har og hvilke ledninger der kommer ud i samme rør oppe i dåsen.

Ellers er det ren gætteri
Men den hvide skal nok sammen men en brun eller grå, men med et billede der viser dåse og ledninger lidt bedre så kan vi bedre svare.
Har du pillet hele udtaget ned for at tage lampen ned? 
De gulgrønne er jordledninger, så de skal være forbundne. De blå har du forbundet. De brune og måske de(n) hvide skal forbindes. Prøv at se bag afbryderen, hvilke farver der er der.

fase
Tak for svar! Jeg ved ikke, om det er muligt at tage et bedre billede, men jeg skal gerne prøve. Der er 2 rør deroppe.
Venstre rør:
Grå ledning
Orange ledning
Gul/grøn ledning
Brun ledning
Blå ledning

Højre rør:
Blå ledning
Hvid ledning
Gul/grøn ledning
Brun ledning

De 2 blå ledninger er som sagt forbundne.
caulnian skrev den 01-10-2020 08:48:58
.
Venstre rør:
Grå ledning
Orange ledning

Højre rør:
Hvid ledning
gulgrøn til gulgrøn
blå til blå
brun til brun
Så mangler der de tiloversblevne grå, orange og hvid ledning. Er der korrespondancetænding. Du bliver nødt til at skrue afbryderen af og fortælle, hvilke farver, der er i den.


fase
Hej S. Fabrin,

Jeg mener ikke, at der er korrespondancetænding. Jeg har vedhæftet billede af afbryderen.
I mellemtiden har jeg forbundet den hvide ledning fra venstre rør med den brune ledning fra højre rør, og det ser ud til at virke. Min stikkontakter virker i hvert fald igen. Skal jeg stadig forbinde de øvrige som ovenfor?
Annonce
Så virker stikkontakterne igen. Har du ikke en afbryder på væggen, som du tænder og slukker lyset med? Det er den, du skal skrue løs, så det er til at finde ud af, hvilke ledninger, der er i den. Billedet af gruppetavlen fortæller ikke noget. Du skal forbinde som beskrevet ovenfor. Du har så yderligere tiføjet den hvide til de brune. Det ser ud til at virke. Så mangler du kun at forbinde orange og grå. Det er derfor du skal fortælle, hvilke ledninger, der er i den afbryder, du tænder og slukker lyset med.

fase
Dine stikkontakter virker igen ! ! ! Måske kun indtil du skifter stilling ved den afbryder som der sidder et sted.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis