Vaskemaskine sokkel

Hej..
Vil lave sokkel til vaskemaskine og tørretumbler som skal stå ved siden af hinanden...

Tænker en nem genvej kunne være denne fra ikea
https://www.ikea.com/dk/da/p/elvarli-skuffe-hvid-60433963/

Bredde: 40 cm
Dybde: 51 cm
Højde: 22 cm
Maks. belastning: 18 kg

Tænker belastningen er enten i skuffen eller hvis skuffekassen monteres i den reol den er tiltænkt..
Men hvis jeg stiller sådanne 3 ved siden af hinanden med en tyk bordplade eller træplade over..
Ville det så ikke kunne bære en vaskemaskine og tørretumbler ?
Mener .. de brædder kassen er bygget af.. 6 af dem.. på højkant.. må da kunne bære en del ?
Da soklen skal være dybere end de 51 kan jeg lave planke på murstensvæg bagved til at hjælpe med at bære og fæstne toppladen...

Hvad siger i som har forstand på sådanne noget ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en ok løsning. Du behøver ikke planke bagved, blot trække kasserne det stykke ud. Så køber du 120 cm bordplade. Det er det der holder bedst til lidt fugt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tænk over, at det er et vådrum. Soklen er lavet af spånplader.

 

tak for svar..  
@kovas - min tanke var at lægge gummi mellem gulvet og skabe/møbel og igen mellem møbler og topplade .. eller lime toppladen på møblet med silicone fuge .. netop for at være sikker på at det ikke står og klapper..

@uldal - de skal stå i baggangen, der som udgangspunkt ikke er vådrum - andet end vaskemaskinen..
men tænkte i retning af en lamineret bordplade - og så fuge alle samlinger, så der ikke løber vand bagud ..
og så som skrevet til kovas, var planen at stille møblerne på gummi, for at mindste rystelser/larm - men det beskytter jo så også mod evt. fugt/vand der skulle ligge på gulvet.
Det er jo ikke til at sige at det ikke dur, men jeg ville ikke selv bruge tid på forsøget. Jeg gjorde det at jeg svejste en ramme i 30mm firkantrør med 6 ben under (til vask og tørre) Alle ben med en 16mm justerskrue i bunden de står så på hver deres gummi stump. Det fungere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Gør som Elmand skriver, - det vil fungere fint. Når skabene er skruet sammen, så er der ikke noget som giver sig, og med et stykke bordplade ovenpå, så er der ingen problemer i løsningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis