Miele fejl f138

Hey folkens.. Min Miele vaskemaskine (w1) er begyndt at stoppe ca. 10 min tilbage af et vask.. Fejlkode F138.. Det eneste der hjælper er at vippe maskinen fremme så vandet kommer ud fra bunden og køre pumpe tømning program i 8 min så kan starte igen et nyt vask ..

Jeg har prøvet at pille slangen fra for at se om den var tilstoppe og rense filteret i bunden uden hjælp
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal normalt ikke komme vand ud fra bunden, så der må være en utæthed. Den skal du have fundet. I bunden sidder en føler, som er en del af sikring mod oversvømmelse. Du kan svinge forpladen ud ved at løsne skruen lige under lågepakningen.

fase
Jeg havde også fejl 138 og den flinke mand hos Miele service sagde jeg bare skulle tippe maskinen forover  ca. 45gr.og så ville evt. vand i den bakke der er i bunden løbe ud.Og det virkede. Problemet er at der sidder en kontakt i bunden som reagerer på vand et og udløser fejlmeddelesen. Da vi har klinkegulv gør det ikke noget med lidt vanddryp så jeg overvejer at bore et lille hul i bundpladen.
repairmanden skrev den 09-04-2022 15:08:18

Jeg havde også fejl 138 og den flinke mand hos Miele service sagde jeg bare skulle tippe maskinen forover  ca. 45gr.og så ville evt. vand i den bakke der er i bunden løbe ud.Og det virkede. Problemet er at der sidder en kontakt i bunden som reagerer på vand et og udløser fejlmeddelesen. Da vi har klinkegulv gør det ikke noget med lidt vanddryp så jeg overvejer at bore et lille hul i bundpladen.

 Hvorfor ikke finde fejlen og reparere den? 


fase
Har forsøgt at tippe maskinen , det virker de 3 næste vask og så slår den fra igen  kan man gøre noget selv for at løse det problem ?
P.P skrev den 17-05-2022 16:51:50

Har forsøgt at tippe maskinen , det virker de 3 næste vask og så slår den fra igen  kan man gøre noget selv for at løse det problem ?

 Du bliver nødt til at finde utætheden, så du undgår vand i bundkaret. Har du undersøgt om der er en lækage ved vandtilslutningen, som gør at der løber en smule vand ned gennem den udvendige slange og ned i bundkaret. Ellers må du tage siden af vaskemaskinen og søge efter lækager i vandtilslutningen.


fase
Annonce
Ja utætheden skal findes, du kan jo risikere der trænger vand ind i motor/pumpe og andet elektrisk, og det er bestemt ikke godt.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar ,det lyder som en opgave for en Miele teknikker .🥲
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis