demontere køkken - hvor besværligt og tidskrævende er det?

Hej

Jeg er blevet tilbudt et brugt køkken. Jeg skal egentlig kun bruge nogle af skabene, men betingelsen er at jeg demonterer og fjerner hele køkkenet.
Hvor besværligt og tidskrævende er det egentlig at demontere og fjerne et køkken?
Jeg har vedhæftet et par billeder, så I har en idé om hvad vi snakker om.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt svært at se på billedet men hvis det er opbygget i moduler, som moderne fabriksfremstillede køkkener, så er det ikke særligt besværligt, af med bordpladen, skru modulerne fra hinanden og væk med soklen. Det tager 1/2 - 1 dag.
Hvordan demonterer man bordpladen?
Er den sat fast med skruer eller limet? Kan jeg bare bruge et koben?
Normalt er bordpladen skruet fast fra undersiden, idet der i elementernes for- og bagside er materiale, som tjener til at afstive elementerne inden montage og til at skrue bordpladen fast på. Du kunne prøve at se på dit eget køkken, hvordan det er lavet. Det skulle ikke være nødvendigt at bruge et koben til at fjerne bordpladen. Det ville da være synd at ødelægge den pæne bordplade. Måske kan du sælge den for et par flasker god rødvin     . 

fase
Hvis du ikke, på forhånd ved, hvordan man afmonterer en køkkenbordplade, vil jeg vurdere det vil tage dig 3-4 dage. De elementer skal vel bruges og ikke være fulde af kobensmærker.

 

Annonce
Det værste er vel næsten at få det ud af huset uden at ridse dørkarmene og efterfølgende få det kørt væk.
Selve demonteringen  tager ikke lang tid.

Bare kald mig BBB 
Så et sted mellem 1/2 og 4 dage. Vi må se hvordan det kommer til at gå.
Det ser ud til at der er sat en træliste op over bordplade ind imod muren. Nogen gange er denne liste sat op først og så er fliser sat ned imod denne. Det besværliggør det noget at fjerne bordplade.
Du skal være enige med " giveren" om hvor meget skade fliser m.m. på tage.
Hvis bordplader er limet sammen i hjørnesamlingen hjælper det at varme det op med varmluft pistol. Men du skal have beslaget af som holder bordplader sammen. Det kan man se nedefra, og det er ofte 10 mm stjerne gaffelnøgle der kan bruges

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis