Hjælp til køkken belysning

Hej, kunne godt tænke mig lidt input til det her køkken, mht. belysning. Som spot tænker jeg at bruge Philips Hue Ambiance (eller lignende) så de kan dæmpes og indstilles i farvetemperatur. Pendel lampen har jeg ikke tænkt så meget på endnu! Der er også 2 små spots i emhætten. Under overskabene kommer der LED bånd.

Hvad tænker i, vil der være lys nok? Noget jeg har overset?

Mål: 5,4 x 3,5 meter, ikke 100% målfast!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vigtigste er arbejdslys. lamperne over køkkenbordet må ikke sidde så langt fremme, så man skygger for sig selv, men heller ikke inde ved bagvæggen eller midt under overskabe.
emhætter har tit dårligt lys, kan evt optimeres med  større pærer. Et bredt tæppe af spots, er efter min mening farligt. Hvis man tænder er alt oplyst, uanset dæmpning. FET kan fungere som arbejdslyst, hvis man vasker gulv el andet all round arbejde. 

 

uldal skrev den 29-09-2020 18:23:22

Det vigtigste er arbejdslys. lamperne over køkkenbordet må ikke sidde så langt fremme, så man skygger for sig selv, men heller ikke inde ved bagvæggen eller midt under overskabe.
emhætter har tit dårligt lys, kan evt optimeres med  større pærer. Et bredt tæppe af spots, er efter min mening farligt. Hvis man tænder er alt oplyst, uanset dæmpning. FET kan fungere som arbejdslyst, hvis man vasker gulv el andet all round arbejde.

Tak for svaret!

Der er 4 spots over bordpladen, 30 cm fra vægen (ydervæggen med vinduer), det vil jeg mene er ok i forhold til det du skriver med ikke at skygge for sig selv?

Op i mod den væg med vægskabe er spots 90 cm fra væg for at undgå at der kommer skygger på bordpladen under vægskabet - og jeg planlægger at have LED bånd også.

Hvad mener du med at et tæppe af spots er farligt, har jeg for mange spots ude i det åbne rum?

Hvad er "FET"?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis