Er væggen vandskadet mere end maleren siger?

Hej alle sammen.
Jeg overtog min andelslejlighed 1. august. Jeg fik inden overtagelse at vide at der havde været vandskade fra overboen i en del af loftet og væggen i mit soveværelse og på badeværelset (på den anden side af væggen). Jeg blev forsikret om at dette ville være ordnet inden overtagelse. Maleren der tog hånd om det malede med noget maling der skulle modvirke yderligere skade og der blev luftet ud i begge rum.

Jeg har ikke haft tid til at kigge på dette før indtil fornyligt, da jeg har haft travlt med andre renoveringer... Jeg begyndte for et par dage siden at gøre klar til at male, men lagde mærke til at en del af pudsen havde løsnet sig bagved tapetet (hullet i toppen af der hvor tapetet er fjernet). Jeg besluttede at skære tapetet af omkring hullet for at pudse hullet op igen. Da jeg begyndte at fjerne tapetet løsnede mere og mere af det sig - som om limen var blevet opløst. Det endte i det første billede:
Da jeg fjernede tapetet havde jeg svært ved at mærke om det faktisk var fugtigt bag tapetet eller om det bare var køligt. Gulvpanelet ser umiddelbart ud som om det også har været udsat for fugt.

Jeg kiggede derfor på det arbejde maleren havde udført og jeg lagde mærke til at tapetet så ud til at krølle lidt sammen omkring området - som måske kan ses på billedet:

Jag havde maleren forbi i dag. Han sagde at der sandsynligvis ikke var noget at bekymre sig om, men han virkede ikke til at tage det særligt seriøst... Han sagde så bagefter at jeg skulle holde øje med det, da det måske er mit eget badeværelse der er problemer med. Så jeg ved ikke om jeg skal være beroliget og forsætte med at gøre klar med at male, eller om jeg skal slå alarm...

Mine spørgsmål:
1. Er det normalt at tapet kan begynde at falde/krølle næsten to måneder efter der har været fugt?
2. Kan en vandskade ordnes ved bare at male over det?
3. Vandskaden kom fra overboen, så er det sandsynligt at den har påvirket hele væggen fra gulv til loft? Der stod ved skadestidspunktet et skab, som og så ud til at have tage fugtskade.
4. Er der en måde jeg kan undersøge om skaden er større end maleren siger?

Jeg håber i kan hjælpe med enten at berolige mig, eller give mig nogle skyts til at argumentere for at maleren skal komme tilbage og gøre det om.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er faktisk ikke maleren du skal ha fat i, men ejerens forsikring. Den vandskade er gået i etageadskillelsen og vægge. Sandsynligvis skal pudsen ned og rummene udtørres. Men det fagfolk og ikke en klatmaler. Og vær stædig eller flyt. Der er sandsynlighed for senere skimmel.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også