Fylde store huller i mur inden puds- hvad skal jeg bruge?

Hej

Jeg har fjernet fliser og tapet i køkkenet og skal pudse med weber 280. I forbindelse med fjernelse af fliser opstod der nogle ret store huller omkring vinduerne. Hvad skal jeg fylde hullerne med inden at jeg kan gå i gang med at pudse væggene? Jeg går ud fra at jeg ikke bare kan fylde weber 280 i og så pudse resten af væggene?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg både pudset med mørtel og rettet væg op med gipspuds (knauf goldband). Jeg vil til hver en tid bruge goldband, da det er så meget nemmere og hurtigere at arbejde med. Og så kan du lappe huller op til 10cm i een arbejdsgang. 

Det store hul til venstre for vinduet mures op med samme blanding, samt nogle murstens stumper. Har du lidt tilovers af blandingen så put det i de mindre huller. Husk at forvande godt inden. Dagen efter kan du pudse det hele op. Husk igen vanding.
Du bør skrue stikkontakten af, sætte samlemuffer på ledninger og putte det hele ind i dåsen. Så fylder du dåsen ud med gamle aviser, stump isolering eller lignende. Så er det bare at prikke lidt på muren efter at pudslaget er tørret.
Lader du den sidde er den ødelagt, dåsen er fuld af mørtel og dit pudslag er ujævnt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
maskinmester_A skrev den 28-09-2020 21:05:39

Nu har jeg både pudset med mørtel og rettet væg op med gipspuds (knauf goldband). Jeg vil til hver en tid bruge goldband, da det er så meget nemmere og hurtigere at arbejde med. Og så kan du lappe huller op til 10cm i een arbejdsgang. 

 Hvordan er arbejdsgangen med goldband?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis