Træskelet til halvmur.

Hej LDS
Jeg er ved at bygge halv murer, som skal erstatte en tidligere lukket opgang på vores 1. Sal.
Jeg har hertil bygget et skelet af træ som jeg vil beklæde med gips spartle og male efterfølgende. De ser ud som vedhæftede billede.
Mit spørgsmål er hvordan undgår jeg at det bliver til 2 hule trommer når de er bygget færdigt?
Skal de fyldes med isolering eller lignede?

Mvh.
Dennis
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er da et godt bud (vurderet af lægmand,  som jeg) 🙂 Måske Fibergips, frem for gds-gips også? Fibergips synes jeg fungerer dårligere som trommeskind 🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Kom isolering i hulrummet, så er trommelyden væk.

fase
Isolering og fibergips.
Fermacel har plader på 120 x 90 og det skulle du gerne have planlagt efter da forskalling blev lavet. Men hvis du har lavet forskalling så afstanden er forberedt på gipsplader så gå med det, jeg tror forskellen er minimal. Og hvem trommer på det, må da hurtigt blive kedelig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
De stolper der... er det ikke reglar? Den ene har en kæmpeknast, som tørrer ud og svækker stabiliteten Meget.

Tak for hjælpen, jeg fylder hulrummet op med isolering. Afstanden er lavet til gipspader som er 2400x900mm, Så passer det med 3 plader på indersiden hvor forsænkningen til tape kan vende kant mod kant.

Uldal: Tak for heads up. Hvis det er den venstre du henviser til, så er det kun cirka 4mm ned i planken den tværgående knast går. Det er bund/top fra en knast der er blevet savet væk. Så jeg håber det går.
uldal skrev den 29-09-2020 08:11:21

De stolper der... er det ikke reglar? Den ene har en kæmpeknast, som tørrer ud og svækker stabiliteten Meget.

Men hvis man monterer fermacell rundt om hele stolpen, så går det nok alt sammen, især nu hvor den ikke holder det helt vilde 👍

Mvh. Christian M

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også