Reparation af bordvask

Hej alle
jeg har lige sat nyt badeværelse op. Og desværre var jeg så uheldig at revne bordvasken.
der er kommet en lanu gennemgående revne.
Det er en vask der er integreret i bordpladen, den hedder kuma excellent og er fra kvik køkken og bad. Materialet er et eller andet stødt noget.
mit spørgsmål er så kan man lime den, og hvilken lim skal man bruge, det skal selvfølgelig ikke være lim der er vandopløselige 😁
Selve revnen er meget tynd og der er ikke meget luft mellem de 2 sider af revnen, men det er muligt at trække dem lidt fra hinanden, og jeg håber det er nok til at jeg kan få lim imellem.
hvilken lom skal jeg bruge?
hvordan laver jeg finish, kan man slibe polerer og med hvad?
håber i har nogle gode ideer
mvh. Peter

Sundkost
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der ikke noget billede, men prøv med en tokomponent lim som Araldit. Når du har påført limen, så varm den op med en hårtørrer eller varm borpladen lidt op, inden du påfører limen. Resterende lim fjernes mekanisk.

fase
Jeg har limet plast vandtank på schlosice maskine samt adskillige porcelæns figurer m.m.  Der brugte jeg to komponent lim Dana 332 eller Dana 335. Den første hærder efter få timer medens den sidste hærder på 24 timer. Det tåler vand.
Kan du ikke få fyldt revnen helt inde fra uden at svine meget, så smør det på revnen udefra hvor det ikke ses.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kig din indboforsikring igennem efter glas- og kummeforsikring. Den tar den

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis