Sålbænk på træhus - hvordan?

Hej
jeg har beklædt mit hus med 2:1 beklædning og vil afslutte om vinduer og døre på svensk manér. Først har jeg prøvet med helt almindelig karm som indendørs, men jeg er usikker på, om det er en god løsning? (Billeder nedenunder) Har dækket det med en vandfast flex fuge, så vandet burde ikke komme ind, men jeg er i tvivl om jeg burde lave det om, og istedet lave en decideret sålbænk? Fx et bræt jeg sætter på under vinduet med en god hældning ud, som dækker brædderne under? Erfaring eller god viden på området? Jeg har prøvet med alulister, men har erfaret at med de skarpe kanter og den højde, er en farlig kombination med børn 😬 mvh Bodil

Hej jeg har beklædt mit hus med 2:1 beklædning og... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er brikkerne ikke fra det gamle vindue?
Væk med dem hvis du monterer nyt vindue, og klods op med egne klodser. 

Elektronikteknikeren
Den skal bare mases i, ikke med hammer. hvis du ikke kan kan lægge nok kræfter i, kan du lægge en træklods på og trykke med hænderne på denne.

Elektronikteknikeren
Ok, det må jeg prøve. Er lidt bange for at ruden revner. 
BodilC skrev den 29-09-2020 18:37:17

Ok, det må jeg prøve. Er lidt bange for at ruden revner.

Æh ruden revner, taler vi her om glasliste eller sålbænk? Gaslisten har du monteret eller hvad? Du her i hvert fald fået en anvisning på hvorda. Sålbænken skal monteres under vinduesrammen.


fase
Den rør jo slet ikke ruden? 

Elektronikteknikeren
Ja, det er glaslisten ikke sålbænken, en dafa aluprofil, jeg blev anbefalet i butikken. Monteres med de fire hvide brikker, der sættes helt op ad ruden ifølge anvisning. Og så klikkes listen ned i. Men når jeg presser listen ind i brikkerne, presser det ind mod ruden. Og derfor er jeg  nervøs for at presse for hårdt. Men jeg kører ned i Fog i dag og forhører mig. Måske skulle brikkerne monteres på en skrå fals og ikke en lige, og så har jwg jo lidt fået stukket det forkerte produkt i hånden .
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis