Indervægge og gulvopbygning i 70 hus

Vi har netop købt et 70 hus, som jeg er ved at lave en plan for.
Gulvet er bygget op som i nedenstående beskrivelse
- 5 cm. slidtag til tæppe
-20 cm. Leca
-10 cm. klaplag
-20 cm. sand

Jeg skal hakke op og skifte samt omlægge kloakrør fordi vi vil ændre i plantegningen. og vil i den forbindelse lave følgende genopbygning af gulvet:
1. dampspærre på klaplag
2. strøger med isolering imellem
3. gulvplader
4. plader med kanaler til gulvvarme
5. laminatgulv

min største bekymring er:
1. når jeg nu hakker de 5 cm. slidlag af, møder jeg så varme og kloakrørene i LECAen eller ligger de i sandet under de 10 cm. beton klaplag?
2. Alle indervægge som er udført i gasbeton - står de blot på de 5 cm. slidlag? I så fald, så tænker jeg de synker sammen når jeg fjerne hele slidlaget med mindre de står på de 10 cm. klaplag? 

Håber der er venlige sjæle som kan hjælpe med input. : -)

Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
Vi har netop købt et 70 hus, som jeg er ved at... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe du ikke bryder klaplaget op kan du gøre som du vil fordi du ikke ændrer på husets konstruktion - slidlaget ovenpå lecaen er ... kun et slidlag.

Men hvorfor er du så hooked på at lave gulvvarme i indstøbt i beton? Reagerer langsomt, varmeophobning hver gang solen går fri af skyerne, bred kuldebro ved sokkel hvor du kun har en 30mm kantstrimmel.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg er med på slidlaget. Men jeg vil mene at jeg ændrer på noget basalt, hvis jeg udskifter 20 cm. LECA med 15 cm. flamingo og 10 cm. slidlag. Den løsning vil jeg ikke kunne lave, hvis konstruktionen lå på strøger, som I selv har beskrevet.

Det kan også være at løsningen bliver radiator. Det er ikke et must med gulvvarme, men jeg er nød til at være sikker på, at gulvkonstruktionen ikke er grobund for fugt og skimmel.

Dbh

Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvilket også er grunden til at man laver let gulvvarme når man renoverer leca-gulve.
Der er der heller ingen risiko for skimmel, reagerer hurtigt og giver mere plads til isolering end løsningen med beton.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Har du læst om lette terrændæk? Altså uden beton? Det giver dig altså mere plads til isolering, og hurtigreagerende gulvvarme. 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også